Noua plachetă cu "Telefonul Consumatorilor", obligatorie din 21 ianuarie în orice magazin

Operatorii economici care oferă consumatorilor produse și servicii, prin vânzare directă, vor trebui să afișeze din 21 ianuarie o nouă plachetă cu "Telefonul Consumatorilor", specifică județului în care societățile își desfășoară activitatea.

Potrivit ordinului ANPC nr. 594/2014 privind modificarea Ordinului ANPC nr. 72/2010, firmele vor trebui să afișeze din 21 ianuarie o nouă plachetă cu "Telefonul Consumatorilor", care o va înlocui pe cea utilizată în prezent și care este specifică județului în care societățile își desfășoară activitatea,  scrie AvocatNet.ro.

Reprezentanții ANPC au precizat pentru sursa citată că prin operator economic se înțelege persoana fizică sau juridică, autorizată, care în cadrul activității sale profesionale fabrică, importă, transportă sau comercializează produse ori părți din acestea sau prestează servicii, conform art. 2., pct. 3 din OG nr. 21/1992. 

Singurii operatori economici care nu au obligativitatea afișării noii plachete din 21 ianuarie sunt magazinele online. În schimb, ele vor trebui să prezinte pe pagina lor de site doar un link vizibil către site-ul ANPC, respectiv www.anpc.gov.ro, denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C.

Ce sancțiuni riscă firmele care nu se vor conforma

În perioada imediat următoare după intrarea în vigoare a ordinului, reprezentanții ANPC vor acorda consiliere consumatorilor economici, cu privire la modificarea vechiului Ordin nr. 72/2014. Dacă, însă, la următorul control, se constată că firmele nu respectă prevederile noului ordin al ANPC, se vor aplica sancțiuni, constând în avertismente scrise, consemnate în procesele-verbale de constatare a contravențiilor întocmite conform OG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, cu modificările și completările ulterioare, au precizat sursele citate.

"În cazul în care au fost operatori economici care nu aveau afișat acest număr, comisarii, prin activitatea de consiliere, explicau importanța afișării numărului de telefon. Nu au existat cazuri de refuz de afișare (mai degrabă o necunoaștere a normei – ceea ce nu disculpă pe operator)", ai mai precizat oficialii ANPC.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel