Grevă spontană la CFR. ”Iau SALARIUL MINIM pe economie. Calea ferată a fost abandonată”. UPDATE: CFR, lista trenurilor afectate

Grevă spontană la CFR. Garniturile de tren, blocate în gări / Foto: Pixabay
Grevă spontană la CFR. Garniturile de tren, blocate în gări / Foto: Pixabay

Este grevă spontană la CFR.

UPDATE 4:

Mai mulți copii se plâng că au rămas blocați în tren de mai bine de 3 ore, în Sărulești, județul Constanța: „În această comună nu există niciun autobuz”, se plâng elevii, transmite Mediafax. Potrivit reprezentanților Asociației Elevilor din Constanța, mai mulți elevi sunt de 3 ore și jumătate blocați în tren în Sărulești.

„Am rămas doar cu o sticla de 0,5, ne este frig, iar gustările pe care ni le-au dat părinții nu știm cât ne vor mai ajunge. Astăzi, am trecut prin ceea ce elevii navetiști trec zilnic: în această comună nu există niciun autobuz”, a transmis Asociația Elevilor din Constanța.

„Întreb guvernanții, cum vor ca noi să ne întoarcem acasă? Vor să luăm mașini la ocazii să pățim ca în Caracal?”, spun elevii.

UPDATE 3:

Peste 30 de trenuri sunt afectate de protestul spontan al ceferiștilor, anunță CFR Călători, potrivit Mediafax. Trenurile afectate până la momentul prezent ca urmare a protestului spontan al personalului CFR SA de pe raza regionalelor Iași, București, Craiova, Galați, Cluj, Constanta, Galați: 6002, 6461, 5603, 5401, 1541, 5402, 5461, 5415, 1858, 5411, 1752, 8080, 8202, 8201,1884, 1660 , 1572, 1573, 1541 ,1655, 5014, 5106, 7571, 3085, 4103, 3074, 1734, 1832, 4020, 4451, 4703, 3073, 1831.

În Gara de Nord sunt anunțate întârzieri ale trenurilor ce trebuie să sosească ce ajung și la 130 de minute. Angajați ai CFR au inițiat o grevă spontană, nemulțumiți de faptul că legea statutului personalului feroviar nu se aplică și de faptul că salariile sunt mici.

"Sper să ajung în București măcar până de Crăciun"

Un tânăr care a vrut să ajungă luni din Buzău la București așteaptă de două ore să plece trenul din gară. Cătălin Bîrsan spune că este puțin probabil să ajungă în Gara de Nord mai devreme de ora 14.00. „80 de minute întârziere parcă nu e foarte mult”, spune el.

Cătălin Bîrsan așteaptă de aproape două ore să plece din Gara din Buzău, dar are încredere că va ajunge în București măcar la ora 14.00, deși potrivit graficului, trenul ar fi trebuit să ajungă la ora 12.20.

„Aștept de 80 de minute să plece trenul din Gara din Buzău, dar sper să ajung în București măcar până de Crăciun. Glumesc,bineînțeles, dar 80 de minute, la întârzierile mioritice ale CFR-ului deja nu e mult”, a spus Cătălin Bîrsan.

El spune că cei din tren solidarizează cu ceferiștii și spun că le înțeleg nemulțumirile. Oamenii nu au primit extra-servicii : apă sau hrană, dar au căldură în tren. 1.500 de angajați de la CFR au oprit lucrul luni din cauza salariilor mici și a crizei de personal. Zeci de trenuri sunt oprite.

UPDATE 2: Sorin Grindeanu a venit cu o reacție după ce angajații CFR au întrerupt lucrul.

"Am discutat acum cu directorii generali și economici de la CFR pe date economice reale. Este evident că sunt Companii în dificultate. Asta este realitatea și nu trebuie să o ascundem .Anul viitor toate Companiile, fie că vorbim despre CFR Infrastructură, fie că vorbim despre CFR Călători sau CFR Marfă, trebuie să treacă printr-un proces de eficientizare economică. Și asta în acord cu prevederile PNRR. Sunt deschis la dialog, dar bazat pe argumente economice sustenabile și nu pe poziții de forță. Bineînțeles că dialogul va continua până la găsirea celor mai bune soluții. Toate modurile de transport sunt prioritare pentru mine. Asta le-am transmis astăzi și celor de la CFR.", a scris Sorin Grindeanu p pagina sa de Facebook.

UPDATE 1: Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, ar urma să se întâlnească cu greviștii CFR. 

Angajații care se ocupă de repararea locomotivelor au întrerupt lucrul, în această dimineață, într-o grevă spontană, transmite Realitatea Plus. Oamenii sunt nemulțumiți de faptul că salariile sunt înghețate, în timp ce facturile și prețurile alimentelor cresc. Deocamdată, trenurile ar circula după orarul stabilit, dar în unele gări s-ar fi înregistrat deja întârzieri de zeci de minute. 

”Calea ferată a fost abandonată”

"Nu am stat de vorbă cu conducerea din Ministerul Turismului. Toți CFR-iștii sunt nemulțumiți de înghețarea salariilor. Cei care au oprit lucrul azi, reparatorii de locomotive, sunt la salariul minim pe economie. Spun că, în condițiile acestea, nu mai pot asigura traiul. Condițiile lor de muncă sunt precare, calea ferată a fost abandonată. La ora actuală, reparatorii din toată țară au întrerupt lucrul. (...) Locomotivele nu vor mai ieși la drum dacă nu si le va face expertiza tehnică, astfel trenurile nu vor mai merge.", a declarat, într-o intervenție la Realitatea Plus, Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România.

În vremea comunismului, România avea una dintre cele mai performante rețele de transport feroviar. Lucian Șova: Suntem pe fundul gropii și nu mai avem încotro

Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, a explicat, în cadrul dezbaterii ”Anul european al căilor ferate în România: este nevoie de Pact Național pe Transporturi Feroviare?”, la DC NEWS și DC NEWS TV, care a fost soarta transportului feroviar din România după anul 1989.

"Am pregătit un motto care cred că, până la urmă, din păcate, se va dovedi a fi concordant cu realitatea: "Ieri a fost mai bine decât astăzi, iar astăzi este mai bine decât mâine". Din păcate, acest motto a guvernat funcționarea și devenirea companiilor de cale ferate și a infrastructurii feroviare din România în ultimii 30 de ani. (...) Câteva considerații generale nu pot să nu le fac pentru că am lucrat și înainte de 1989 tot în domeniul transporturilor și să vă spun că sistemul de transport românesc dinainte de 1989, promovat de statul comunist, avea la bază cele mai moderne principii de funcționare care, de altfel, sunt cu atât mai valabile și astăzi. Astfel, modurile de transport, apropo de rentabilitatea și prietenia lor cu mediul, sunt cel pe apă, cel feroviar și cel rutier. Statul comunist a investit în dezvoltarea transportului și s-a străduit să pună în valoare rețeaua hidrografică, construind și obiective de foarte mare anvergură, de nivel european, mă refer la canalul Dunăre-Marea Neagră. Ajunsesem să avem una dintre cele mai performante rețele de transport feroviar și nu numai din perspectiva întinderii sale, dar și a modului în care era gestionat acest lucru. S-a făcut trimitere aici (n.r. în timpul dezbaterii) la concurența neloială, adevărată de altfel, din partea modului de transport rutier în raport cu transporturile feroviare, dar să nu uităm că totuși expresia unor impuneri (...), politicile publice la nivel european generează favorabilitate către anumite moduri de transport sau soluții de transport și defavorabilitate către alte moduri de transport.", a declarat Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor. Citește continuarea AICI.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel