Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail redactia@dcnews.ro și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Evaluare Națională. MENCŞ, reacție după scandalul de la proba Matematică

Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice (MENCȘ) a transmis, miercuri, precizări după ce mai mulţi profesori, elevi şi părinţi au reclamat că cerinţa punctului 6 de la Subiectul I de la proba de Matematică din cadrul Evaluării Naţionale nu a fost corect formulată şi i-a indus în eroare pe mulţi candidaţi.

Itemul 6 de la subiectul I, varianta 7 - disciplina Matematică din cadrul Evaluării Naţionale de miercuri este complet formulat, enunţul este clar, fără ambiguităţi şi permite un singur răspuns corect, a precizat Ministerul Educaţiei într-un comunicat, potrivit Agerpres. 

MENCŞ subliniază că itemul conţine toate elementele necesare unui răspuns corect şi se referă la o diagramă care a mai fost prezentată în subiectele formulate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare(vezi www.subiecte2016.edu.ro/2016).

'Tipul de diagramă în discuţie este inclus în modelul de subiect pentru Evaluarea Naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a, anul şcolar 2014 - 2015', arată sursa citată.

Citește și: Evaluare Națională 2016. SCANDAL pe subiectele de la Matematică

Totodată, MENCŞ precizează că acelaşi item evaluează competenţa 'Analizarea unor situaţii practice cu ajutorul elementelor de organizare a datelor', competenţă formată/ dezvoltată în cadrul unităţii de învăţare 'Elemente de organizare a datelor', clasa a VII-a, prezentă în programa pentru Evaluarea Naţională pentru absolvenţii clasei a VIII-a şi aprobată prin Ordinul de ministru nr. 4431/29.08.2014, Anexa nr. 3.

Comunicatul menţionează că itemul conţine legenda referitoare la reprezentarea numărului elevilor, legendă care este echivalentă cu identificarea prin axele de coordonate. 'În esenţă, acesta se referă la prezentarea unei dependenţe funcţionale (între notă şi numărul elevilor din clasă care au obţinut această notă), iar în cazul unei dependenţe funcţionale variabila se reprezintă pe axa orizontală (a absciselor). Răspunsul corect, din punct de vedere matematic, la acest item este cel prevăzut în baremul de evaluare şi de notare', se mai arată în comunicat. 

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play


Cele mai noi știri

Cele mai citite știri






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


nxt.24
YesMy