Erupție solară masivă. NASA a surprins imagini uimitoare / VIDEO

Foto cu caracter ilustrativ: Pexels

O erupție solară puternică tocmai a izbucnit pe suprafața Soarelui, iar NASA a capturat imagini uimitoare ale acesteia.

Erupția de clasa X, cea mai puternică produsă de steaua noastră, a fost înregistrată de Observatorul de dinamică solară al NASA, când a izbucnit dintr-o pată solară din partea stângă inferioară a Soarelui, la ora 9:25 EDT (13:25 GMT), marți, 3 mai 2022.

Petele solare sunt zone de pe suprafața Soarelui. Eliberarea de energie rezultată lansează explozii de radiații numite erupții solare și jeturi explozive de material solar numite ejecții de masă coronală (CME).

Administrația Națională Oceanică și Atmosferică (NOAA) clasifică erupțiile solare de la A la X în funcție de intensitatea razelor X pe care le eliberează, fiecare nivel având o intensitate de 10 ori mai mare decât anteriorul.

Această erupție a fost înregistrată ca fiind X1.1 și este a doua erupție din această categorie produsă de Soare în această săptămână. Este, de asemenea, a treia cea mai puternică erupție solară din 2022. Steaua a mai avut o erupție X2.2 pe 19 aprilie și un X1.3 pe 30 martie.

„Erupțiile solare sunt explozii puternice de radiații”, a scris NASA pe Twitter după eveniment, conform Science Alert.

O nouă supernovă poate fi văzută pe cerul nopții. Evenimentul cosmic a avut loc acum 63 de milioane de ani

Cătălin Liță, un pasionat de astrofotografie, atrage atenția, într-o postare pe Facebook, că în această perioadă pe cerul nopții poate fi văzută o nouă supernovă (explozie extrem de puternică a unei stele):

„În această perioadă suntem martorii încă unei supernove (explozia cataclismică a unei stele) descoperită pe data de 16 aprilie 2022 de către astronomul amator japonez Koichi Itagaki.

Reprezintă un eveniment cosmic ce a avut loc acum circa 63 milioane de ani, în galaxia-gazda NGC 4647 (magnitudine12,5) galaxie spirala intermediara vizibila in constelația Virgo, alături de vecina M60, o galaxie eliptica ceva mai apropiata, situata la 57 milioane de ani lumina de Pământ.

Revenind la supernovă, ea a fost denumită 2022hrs și la momentul descoperirii a strălucit la magnitudine 15. În nopțile în care eu am fotografiat-o, 24 si 26 aprilie, strălucirea sa crescuse la magnitudinea 12,6.

Cercetările pe spectrul luminos ulterioare descoperirii au confirmat că este o supernovă de tip 1a, având ca protagonistă o stea pitică albă, și nu miezul unei stele gigantice, așa cum se întâmplă în cazul supernovelor de tip II.“, a scris Cătălin Liță pe Facebook (vezi imaginea AICI).