Un elev de 12 ani din zona Vicenza a fost readmis în clasa a opta de Tribunalul Administrativ Regional din Veneto, după ce a fost picat în clasa a doua din cauza unei „dotări cognitive plus” care i-a generat o an...
Decizia vine după o contestație a părinților și a fost însoțită de condamnarea Ministerului Educației de a rambursa familia pentru costurile procesului, în valoare de 2.000 EUR, conform presei străine.
Cazul băiatului de 12 ani din Vicenza a început să capete amploare după ce acesta a fost respins la sfârșitul anului școlar 2023-2024, spre uimirea părinților săi.
Deși elevul avea un IQ mult peste medie, acest lucru i-a creat dificultăți școlare majore, inclusiv o anxietate de performanță crescută și o tendință de perfecționism care l-au împiedicat să își îndeplinească așteptările și cerințele școlare.
În fața acestui eșec școlar neașteptat, părinții au decis să conteste decizia școlii la Tribunalul Administrativ Regional din Veneto. Avocatul părinților a argumentat că elevul avea nevoi educaționale speciale (D.E.S.), recunoscute chiar de școală, și că nu i s-a acordat sprijinul necesar.
Școala nu a implementat un plan de studiu personalizat sau măsuri specifice pentru a răspunde nevoilor educaționale ale copilului, ceea ce a dus la performanțele scăzute.
Tribunalul Administrativ Regional a decis, în final, să anuleze respingerea elevului și să îl readmită în clasa a opta. Instanța a considerat că școala nu a luat măsurile necesare pentru a sprijini dezvoltarea educațională a copilului.
În plus, Tribunalul a obligat Ministerul Educației să ramburseze costurile procesului în valoare de 2.000 EUR. Deși hotărârea a fost definitivă, elevul fusese deja readmis provizoriu în clasa a opta la începutul anului, având șanse acum să beneficieze de un parcurs educațional mai adecvat nevoilor sale speciale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News