A fost descoperită cea mai mare fosilă de miliped. A trăit acum 326 de milioane de ani

Sursă foto: Pexels

O fosilă imensă a unui miliped a fost descoperită de oamenii de știință pe o plajă.

Oamenii de știință spun că au descoperit cea mai mare fosilă vreodată a unui miliped gigant pe o plajă din Northumberland, din întâmplare, relatează BBC. Milipedul, cunoscut sub numele de Arthropleura, se crede că avea mai mult de 2,5 m lungime și ar fi cântărit aproximativ 50 de kilograme.

Segmentul de fosile a fost observat pentru prima dată în 2018, când un bloc mare de gresie a căzut pe o plajă din Howick Bay. Fosila va fi expusă la Muzeul Sedgwick din Cambridge anul viitor.

„A fost ceva întâmplător descoperirea”, a spus dr. Neil Davies, de la Departamentul de Științe ale Pământului din Cambridge, care a analizat fosila, ce măsoară de 75 cm lungime.

„Modul în care bolovanul căzuse, s-a deschis și a expus perfect fosila, pe care unul dintre foștii noștri doctoranzi s-a întâmplat să o găsească când trecea”, a spus Dr Davies.

Vezi și: Descoperire impresionantă. Fosila antică a unui scorpion, mare cât un câine, găsită în ape - FOTO în articol

Milipedul a existat în urmă cu peste 300 de milioane de ani

Când a trăit milipedul uriaș, acum 326 de milioane de ani, nord-estul Angliei avea un climat mult mai tropical decât cel din ​​prezent. Acest specimen a fost găsit în ceea ce cercetătorii cred că este un vechi canal de râu. S-ar putea să nu fie fosila unei creaturi moarte, ci un exoschelet care a fost prins pe măsură ce milipedul masiv creștea.

„Găsirea acestor fosile uriașe de milipede este rară, deoarece odată ce au murit, corpurile lor au tendința de a se dezarticula, așa că este probabil ca fosila să fie o carapace năpârlită pe care animalul a aruncat-o pe măsură ce a crescut”, a spus Davies. „Nu am găsit încă un cap fosilizat, așa că este dificil să știm totul despre ei”, a mai explicat profesorul.

Un lucru care poate fi spus cu certitudine este că, asemenea tuturor milipedelor, nu avea 1.000 de picioare. Cercetătorii cred că avea cel puțin 32, dar ar fi putut ajunge până la 64.

Te-ar mai putea interesa și: FOTO - Cercetătorii au descoperit creatura care are peste 1.000 de picioare. Nu este nici vierme, nici insectă - FOTO în articol