Descoperire impresionantă. Fosila antică a unui scorpion, mare cât un câine, găsită în ape - FOTO în articol

Descoperire impresionantă. Fosila antică a unui scorpion, mare cât un câine, găsită în ape  / Foto: Pixabay
Descoperire impresionantă. Fosila antică a unui scorpion, mare cât un câine, găsită în ape / Foto: Pixabay

Cercetătorii au descoperit fosila unui scorpion mare cât un câine.

O echipă de cercetători a găsit în Marea Chinei de Sud fosila unui scorpion de mare, lung de aproximativ un metru, adică aproape de mărimea unui câine, scrie Science Bulletin.Mixopteridele sunt cunoscute pentru membrele lor mari, folosite pentru a captura prada. Membrele lor sunt adesea denumite „coșul de prindere”, potrivit unui articol din Science Bulletin.

Ar putea fi, de asemenea, cel mai mare prădător marin al erei siluriene, o perioadă geologică începută acum 443,8 milioane de ani, care s-a încheiat acum 419,2 milioane de ani. Astfel, cercetătorii au descoperit o fosilă a celui mai vechi mixopterid, care va ajuta oamenii de știință să afle mult mai multe lucruri despre această specie. Cercetătorul Bo Wang a declarat pentru News 18,  că acest scorpion de mare era un mascul cu o mustață mare în partea din față a corpului, folosită pentru a atrage femelele.

Descoperirile îmbunătățesc înțelegerea diferențelor dintre diferitele forme de mixopteride și locul în care au fost găsite pe tot globul, a declarat cercetătorul Han Wang de la Institutul de Geologie și Paleontologie Nanjing al Academiei Chineze de Științe. Înainte de această descoperire au fost găsite doar patru tipuri de mixopteride, toate fiind din perioada Siluriană și găsite pe paleocontinentul Laurussia.

S-a aflat de ce unii dinozauri trăiau mai mult

Un studiu publicat în revista britanică Scientific Reports confirmă că unii dintre primii dinozauri trăiau în turme şi sugerează că acest comportament social ar fi putut fi una dintre cheile longevităţii lor, potrivit unui comunicat difuzat de European Synchrotron Radiation Facility (ESRF), relatează AFP, citat de Agerpres.

Analiza cu raze X efectuată de către ESRF pe 30 de ouă fosilizate dintr-un uriaş cuib de dinozaur, vechi de 190 de milioane de ani - găsit în Patagonia la începutul anilor 2.000 - a relevat prezenţa în interiorul embrionilor a uneia şi aceleiaşi specii: Mussaurus patagonicus, un gigant erbivor cu gât lung.

Această descoperire a făcut posibil să se demonstreze că toate fosilele găsite la locul de reproducere aparţineau aceleiaşi specii de dinozauri şi să se confirme că aceşti strămoşi ai diplodocus, care trăiau şi se deplasau în colonii, aveau comportamente sociale, explică ESRF. Vezi mai mult AICI.