"Cea mai frumoasă navă" va pleca într-o călătorie în jurul lumii pentru a promova mâncarea și vinul din Italia, timp de 2 ani - Foto în articol

"Cea mai frumoasă navă" va pleca într-o călătorie în jurul lumii pentru a promova mâncarea și vinul din Italia, timp de 2 ani / Foto: Pixabay, de Danny See Chuan Seng
"Cea mai frumoasă navă" va pleca într-o călătorie în jurul lumii pentru a promova mâncarea și vinul din Italia, timp de 2 ani / Foto: Pixabay, de Danny See Chuan Seng

"Cea mai frumoasă navă" se pregătește să plece într-o călătorie în jurul lumii pentru promovarea mâncării și a vinului din Italia.

 

Un vas care poartă numele exploratorului italian Amerigo Vespucci va porni într-o călătorie de doi ani pentru promovarea mâncării și a vinului din Italia, relatează The Guardian. Este o inițiativă a guvernului Giorgiei Meloni care face parte din noua strategie de exprimare naționalistă a identității italiene. 

Vasul, construit în anul 1930 este descris drept „cea mai frumoasă navă din lume”, va porni pe 1 iulie "pentru a aduce Made in Italy și excelența țării noastre în lume", potrivit ministrului Apărării, Guido Crosetto.

"Forțele armate sunt pe teren pentru a proteja moștenirea culturală și economică italiană", a adăugat Crosetto.

El a făcut anunțul la un târg de vin italian de la Verona săptămâna trecută, un eveniment la care au participat premierul Italiei, Giorgia Meloni, și alți miniștri care au făcut poze împreună, în timp ce savurau o băutură descrisă de Meloni nu doar ca fiind un fenomen economic, ci și "o parte fundamentală a identității noastre".

Trăsăturile naționaliste ale guvernului condus de Giorgia Meloni

La aproape șase luni de la venirea la putere, trăsăturile mai naționaliste ale guvernului ei încep să iasă în prim-plan. Cu câteva zile înainte de târgul de vinuri, unde Meloni a discutat ideea unei școli "Made in Italy", guvernul a aprobat un proiect de lege care ar interzice alimentele cultivate în laboratoare, inclusiv carnea artificială. În ciuda mai multor studii care vorbesc despre așa-numitele beneficiile pentru mediu pe care le pot aduce alimentele pe bază de celule, Francesco Lollobrigida, ministrul Agriculturii din Italia, a declarat: "Produsele de laborator, în opinia noastră, nu garantează calitatea, bunăstarea și protecția culturii noastre, tradiția noastră".

Nemulțumirile legate de termenii proveniți din limba engleză

Mâncarea, care a fost folosită de multă vreme de partidele de dreapta din Italia ca simbol al identității culturale, nu este singurul lucru pe care guvernul îl percepe ca fiind amenințat.

Nemulțumit de termenii din limba engleză precum "smart-working", "manager" sau "babysitting" care contaminează limba italiană, Fabio Rampelli, deputat la Meloni's Brothers of Italy, a propus o lege care interzice utilizarea limbii engleze în termenii comunicațiilor oficiale, vinovații urmând să fie amendați cu până la 100.000 euro.

Unii critici compară această inițiativă cu proiectul de "recuperare lingvistică" al lui Benito Mussolini, care urmărea păstrarea limbii italiene.

Ce spun experții

Rămâne de văzut dacă planul lui Rampelli se va realiza, dar discuțiile din jurul lui, precum și accentul pe Made in Italy, au fost o distragere a atenției de la problemele mai mari.

"Construirea identității este tipică dreptei, deși nu este doar un lucru italian. Cu toate acestea, văd doar multă comunicare și puțină substanță. De exemplu, ideea lui Meloni pentru o școală Made in Italy nu este atât de rea, dar cum rămâne cu îmbunătățirea școlilor și oferirea demnității profesorilor – care sunt printre cei mai slab plătiți din Europa – în primul rând?", a spus Emiliana De Blasio, profesor de sociologie la Universitatea Luiss din Roma.

De Blasio consideră că accentul pe "marca Italia" este un semn al poziției ideologice a guvernului, mai degrabă decât o încercare de a opri progresul.

Sofia Ventura, profesor de politică la Universitatea din Bologna, a declarat: "Promovarea Italiei în întreaga lume este un lucru sacru și are valoare... dar există oameni din jurul lui Meloni care au această obsesie pentru italianitate, care vine dintr-o lume în care există un puternic sentiment de rivalitate. Propunerea lui Rampelli este ridicolă... cu toate acestea, o parte din ea se referă și la a nu dori să supărăm sensibilitatea unei anumite facțiuni a partidului sau a electoratului, așa că ei joacă acest joc ambiguu".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel