Bucureștiul, o uriașă parcare. Nicușor Dan, acuzat că se opune rezolvării problemei traficului

Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu
Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu

Bucureștiul s-a transformat într-o uriașă parcare. 

Dacă pe vremuri mai erau ore la care puteai pleca de acasă astfel încât să nu mai prinzi trafic de vârf, acum nu mai există așa ceva. La orice oră pleci de acasă este un trafic infernal. Poate dacă pleci de acasă la ora 06.00 sau la 22.00 ai șanse să te miști pe șosele. În caz contrar, oricine circulă în București, între orele 07.00 și 21.00, de fapt… stă. Iar mașinile formează coloane interminabile care efectiv nu se mișcă, de parcă te afli într-o parcare uriașă.

Aceasta este o problemă care persistă și se agravează continuu sub administrația Nicușor Dan. Fiecare zi aduce cu sine o luptă epuizantă pentru șoferii din București.


Locuitorii și vizitatorii orașului stau ore întregi în mașini sau mijloace de transport în comun aglomerate, adesea întârziind la întâlniri importante sau la serviciu din cauza blocajelor de trafic. 


Dincolo de inconveniențele care se văd cu ochiul liber, traficul aglomerat are consecințe serioase asupra calității vieții, poluând aerul și contribuind la niveluri ridicate de stres pentru locuitori. Nicușor Dan nu a făcut nimic pentru a rezolva problema traficului. Pentru el pare o pălărie prea grea acest subiect.


Mai mult decât atât, edilul general este acuzat că se opune proiectelor de la sectoare. 

„Vrem să facem pasaj la Dristor, dar primarul general ne face opoziție”, susține Ștefan Dumitrașcu, arhitect-șef al Sectorului 3.

Arhitectul este de părere că mașinile care staționează în trafic produc cele mai multe noxe.

„Eu stau undeva în zona Diham, la un etaj superior. Am cumpărat un indicator de poluare, care este pe roșu, la 40 de metri deasupra solului. De ce? Pentru că 50 de mii de mașini stau în fiecare zi la semafoare, unde produc cea mai multă poluare pe care o poate produce un motor cu combustie internă. Asta pentru că în trei ani și jumătate ai terminat un pod la Doamna Ghica”, este de părere Ștefan Dumitrașcu.


Arhitectul aduce în discuție și traficul infernal din vestul Capitalei.


„Prelungirea Ghencea este la fel cum era acum patru ani. Proiectul Ciurel a murit, pentru că așa a vrut Nicușor Dan. Acolo a rămas cea mai mare intersecție, cu o bretea care nu duce nicăieri. Drumul trebuia continuat, pe terenul acela pe unde mor oamenii mușcați de câini. În ceea ce privește mobilitatea alternativă, mergem cu bicicleta și azi, ca acum cinci ani. Amatorismul este definiția clară a administrației Nicușor Dan”, a zis Ștefan Dumitrașcu pentru Gândul.info.

De asemenea, Sorin Chiriță, fost city-manager al Capitalei, spune că semaforizarea inteligentă ar fi trebuit să fie și aceasta o prioritate pentru administrația Nicușor Dan. Dar n-a fost…

„Numărul de autoturisme a crescut, iar numărul de intersecții aflate în BTMS (Sistemul de Semaforizare Inteligentă din Capitală – n.r.) a scăzut în mandatul lui Nicușor Dan. Acest sistem temporizează semafoarele. Sistemul ar trebui să fie o prioritate, doar că el astăzi are mai puține intersecții și nu i se mai dă importanță. Sunt mai puține intersecții pentru că s-au stricat senzorii, și nu s-au mai preocupat să introducă intersecții în Sistemul de Mangement al Traficului. Este un fenomen care s-a petrecut în cei trei ani și jumătate de mandat al lui Nicușor Dan”, este de părere Sorin Chiriță. Concluzia? Fără soluții din partea lui Nicușor Dan, ne rămâne doar să ne petrecem ore întregi în trafic.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel