Brăila: Liderul local al PNL critică montarea de panouri cu scene istorice pe gardurile cimitirelor

Preşedintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă, susţine că zecile de panouri cu scene istorice şi clădiri monument, montate pe gardurile a două cimitire din municipiul Brăila, nu fac decât să ascundă mizeria din interiorul cimitirelor şi că această cheltuială nu se justifică, mai ales că panourile respective ar putea fi distruse de vânt sau ploaie.

"Este o lucrare care nu face altceva decât să astupe mizeria din spate. Este un gard aparent, fixat de gardul vechi şi, când te duci în cimitir, vezi aceeaşi mizerie. Când va bate vântul puţin şi va ploua, se vor rupe şi va ieşi din nou la iveală mizeria din spate. Deci eficienţa e zero. De ce cheltuim banii? Pentru că sunt alegeri anul viitor şi totul trebuie să arate bine şi frumos", a declarat Dănăilă, în conferinţă de presă, scrie Agerpres.

Primăria Brăila a montat pe gardurile cimitirelor Sfântul Constantin şi Radu Negru panouri cu scene din războaiele de eliberare duse de soldaţii români, cu imagini din arhiva Muzeului Brăilei, şi clădiri reprezentative din municipiu, în alb şi negru, 'pentru a pune o patină a timpului pe ceea ce înseamnă istoria Brăilei', după cum a scris primarul Brăilei, Marian Dragomir, pe pagina sa de socializare.

'Născută din dragostea românilor, contopită într-un amalgam de etnii şi sprijinită pe forţa financiară a bancherilor şi comercianţilor, aflată la întretăierea influenţelor culturale europene şi asiatice, Brăila s-a dezvoltat ca un oraş cu o arhitectură excepţională, demonstrată de prezenţa multor clădiri de patrimoniu, de o diversitate, o valoare şi o frumuseţe aparte. Cele mai reprezentative păstrate până azi, sau rămase doar în memoria colectivă a oraşului, sunt aduse în atenţia privitorilor de prezenta galerie', se arată în textul de prezentare a expoziţiei.

Între clădirile reprezentative care apar în expoziţie se află Palatul Agriculturii, Palatul 'Lyra', Moara Violatos, Ceasul public din Grădina Mare, Casa 'Panait Istrati', Biserica 'Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil', Biserica Greacă, sediul Societăţii Române de Asigurări din Brăila, Casa 'Petre Ştefănescu Goangă', Gara Fluviala, Farmacia Faltis, Hotel Bristol şi multe alte monumente care au făcut istorie în Brăila.

'Expoziţiile vor continua şi în alte zone ale municipiului, cu teme privind Brăila eroică şi cu prezentarea personalităţilor brăilene', a completat primarul Dragomir.