Audiența Premiilor Academiei Americane de Film a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii cinci ani.
Ceremonia de decernare a premiilor Oscar din acest an a fost urmărită de 19,7 milioane de telespectatori în Statele Unite ale Americii, reprezentând cea mai mare audiență din ultimii cinci ani pentru prestigioasele premii de la Hollywood, conform unui anunț făcut marți, de postul ABC, citat de Reuters.
Numărul a fost revizuit față de estimarea inițială de 18,1 milioane, din cursul zilei de luni, pentru a include și persoanele care au urmărit evenimentul pe computere și dispozitive mobile.
Audiența a crescut cu 1% față de ceremonia din 2024, când 19,5 milioane de telespectatori au urmărit cum filmul biografic „Oppenheimer” a câștigat premiul pentru cel mai bun film.
În rândul adulților sub 50 de ani, audiența din 2025 a crescut cu 19% față de anul trecut, a precizat ABC.
„Anora”, o poveste neconvențională despre o tânără prostituată din Brooklyn și fiul unui oligarh rus, a câștigat premiul pentru cel mai bun film și alte patru trofee la ceremonie. Filmul a generat încasări de 40 de milioane de dolari la nivel global, comparativ cu aproximativ 976 de milioane pentru „Oppenheimer”.
Comediantul Conan O'Brien a fost gazda Oscarurilor pentru prima dată și a fost apreciat de criticii TV. Show-ul a durat aproape patru ore și a evitat în mare parte subiectele politice.
O'Brien „și-a făcut debutul ca gazdă într-un mod excepțional, menținând un echilibru perfect între sarcasm și afecțiune”, a scris Owen Gleiberman de la Variety. „A fost Conan la cel mai acid nivel al său, oferindu-i lui Jimmy Kimmel o concurență serioasă.”
Gala premiilor Academiei a fost transmisă în direct pe ABC, deținut de Walt Disney, și a fost difuzată în streaming pe Hulu. Unii spectatori au raportat probleme tehnice pe Hulu, spunând că transmisia s-a întrerupt chiar înainte de anunțarea premiilor pentru cea mai bună actriță și cel mai bun film.
Audiența ceremoniilor de premiere a scăzut în ultimii ani, pe măsură ce publicul a migrat de la televiziunea tradițională către rețelele de streaming și rețelele de socializare.
Premiile de duminică au generat 104,2 milioane de interacțiuni pe rețelele de socializare, depășind atât premiile Grammy, cât și Super Bowl-ul.
Cea mai urmărită ediție a Premiilor Oscar a fost cea din 1998, când filmul „Titanic” a dominat ceremonia. Peste 57 de milioane de oameni au urmărit gala în acel an.
În 2021, în plină pandemie de COVID-19, audiența Oscarurilor a atins un minim istoric, cu doar 10,5 milioane de telespectatori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News