Noua taxă auto ar putea genera un val de procese împotriva statului, asemeni taxei de poluare din 2012. Proprietarii mașinilor pot intenta proces împotriva autorităților pentru motive precum încălcarea legislației privind libera circulație a bunurilor în UE sau încălcarea principiului "poluatorul plătește". Un astfel de proces durează aproximativ șase luni, iar reclamanții s-ar putea alege cu taxa achitată plus dobânzile legale sau cheltuielile de judecată.
"Timbrul de mediu" a adus o serie de schimbări în sistemul de plată al taxei auto. Dacă în 2012, taxa de mediu lua în calcul 30% din emisiile de dioxid de carbon și cilindreea, nouă taxa ia în calcul întreaga emisie de dioxid de carbon. Cu toate acestea, Guvernul nu respectă nici acum principiul "poluatorul plătește". Adică timbrul de mediu se plătește de către cumpărător, cel care nu a poluat. În situația în care s-ar fi urmărit respectarea acestui principiu, vânzătorul, cel care a poluat prin utilizarea mașinii, ar trebui să plătească taxa.