Aeroportul Internațional Henri Coandă se extinde. Încet, dar sigur

Aterizare de urgență
Aterizare de urgență

Procedura de achiziţie pentru calea de rulare Delta, care este o cale de rulare crucială pentru buna funcţionare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă, este în curs de adjudecare şi, odată cu modernizarea pistelor 1 şi 2, Capitala ar putea avea într-un an şi jumătate două piste modernizate, cu o capacitate estimată de peste 50 de mişcări (aterizări şi decolări) pe oră ale aeronavelor, afirmă purtătorul de cuvânt al CNAB, Valentin Iordache.

Contractul privind modernizarea pistei 2 a Aeroportului Henri Coandă a fost deja semnat pe 21 iunie cu reprezentantul executantului, Klaus Bleckenwegner, administratorul Porr Construct SRL. Valoarea contractului a fost de 109,84 milioane de lei fără TVA. Durata totală a contractului este de 83,5 luni.

"Avem în curs de adjudecare procedura de achiziţie pentru calea de rulare Delta, care este o cale de rulare crucială pentru buna funcţionare a aeroportului (Henri Coandă - n. r.). Fără ea se operează foarte greu şi capacitatea de operare pe pistă scade foarte mult şi, desigur, lansăm şi procedura de modernizare la pista nr. 1, astfel încât, într-un interval de un an şi jumătate aproximativ - poate ceva mai mult - să avem două piste modernizate şi sistemul de căi de rulare modernizat. Exproprierea (pentru proiectul de extindere a Aeroportului Henri Coandă - n. r.) va permite şi continuarea căii de rulare paralelă cu pista 1, până la capătul pistei 1, deci va creşte foarte mult capacitatea celor două piste, astfel încât va exista o coroborare directă între capacitatea pistelor şi noile capacităţi de terminal care vor fi date în folosinţă", a declarat Valentin Iordache.

În prezent, ambele piste au o capacitate de 39 de mişcări/oră, dar ar putea depăşi, conform estimării, 50 de mişcări/oră după modernizare.

"Acum vorbim de o capacitate de 39 de mişcări/oră (aterizări şi decolări) - ambele. Capacitatea asta la un moment dat poate să scadă dacă există lucrări pe una dintre piste şi ea lucrează cu prag decalat - poate să scadă dacă o cale de rulare nu e în funcţiune sau este blocată din indiferent ce motiv, dacă se intervine la balizaj sau la asfalt sau la structura de beton etc., poate să scadă până către 20 mişcări/oră. Nu s-a calculat încă, dar cu două căi de rulare paralele probabil că vom trece lejer de 50 de mişcări pe oră. Este o estimare grosieră pe care o fac acum, mai mult pe baza experienţei, nu a calculelor care se fac", e explicat Iordache.

Potrivit datelor companiei, pentru maximizarea capacităţii de operare, calea de rulare Delta, aferentă pistei 1, va fi supusă unor lucrări de reabilitare, în valoare estimată de 28.073.000 lei. Lucrările vor fi efectuate coroborat cu cele de la pista 2, pentru a se menţine permanent o capacitate de operare suficientă pe aeroport. 

Vezi și: Turkish Airlines sărbătoreşte 26 de ani de când a început să opereze pe Aeroportul Otopeni; cota sa de piaţă cargo a crescut la 54%

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel