EXCLUSIV  Șoferii, greșeli majore în aceste zile. Titi Aur: Efectele pot fi foarte grave

Titi Aur atrage atenția asupra unor greșeli pe care conducătorii auto le fac în sezonul rece.

Titi Aur a declarat, pentru DCNews, că există o serie de lucruri mici de care conducătorii auto nu țin sema, dar care ar putea avea efecte grave. 

"Sunt mai multe greșeli. În primul rând nu țin cont că până acum au mers pe o aderență mai bună și acum intră pe o aderență mai slabă, ceea ce înseamnă că trebuie să adapteze tot stilul de condus. Nu țin cont de un element banal, instalația de climatizare care ar trebui să funcționeze perfect. Un rol important îl are filtrul de polen despre care conducătorul auto consideră că e foarte necesar și bun vara, dar iarna nu contează că nu avem polen și praf să intre în mașină. Dar dacă filtrul nu este nou sau nu este foarte curat, atunci nu circulă aerul corect în mașină și se aburesc geamurile, ceea ce înseamnă vizibilitate redusă și intervine acea tensiune la volan că ba se aburește cel din stâga, ba geamul din dreapta. Nu mai vorbim de echiparea cu cauciucuri de iarnă. 

Putem da câteva sfaturi. De exemplu, mașina ne anunță când suntem la limită, adică apăsăm pe pedala de frână și simțim acele vibrații, ceea ce înseamnă că a intrat sistemul ABS și că una sau mai multe au fost la limita blocării, deci suntem cu viteză prea mare pentru aderența pe care o avem. În al doilea rând, becul de la bord ne arată când intră sistemul ESP. Chiar dacă nu simțim un mic derapaj, acel bec ne arată, când se aprinde, că ai fost la limita derapajului. Nu este nevoie să te afli neapărat în derapaj la 90 de grade", a declarat Titi Aur.

Citește și: Anvelope de iarnă, păcăleală. Titi Aur dezvăluie secretul: E un COD

"Atenție de la trecedea de zăpadă pe gheață"

"În condiții de iarnă trebuie să conduc mai atent, să las distanță mai mare față de mașina din față și viteza mai mică pe un anumit tronson de drum. 50 de kilometri la oră nu este viteza limită în localitate, este viteza maximă la care ai voie să ajungi. Poți să conduci și cu 20 de km/h dacă aderența o impune. Este important de spus că pe zăpadă mașinile nu se aud sau se aud mult mai puțin, ceea ce înseamnă că pietonii care de multe ori nu mai merg pe trotuar pentru că trotuarul nu este deszăpezit, sau sunt obligați să facă o ocolire a unei mașini parcată de trotua. Asta înseamnă că noi, cei de la volan trebuie să știu că sunt mai puțin auzit de cei care se deplasează pe jos. Trebuie să știu că un cauciuc de iarnă este bun, este obligatoriu, dar are și un dezavantaj destul de mare dacă nu știm acest mic pont. Pe zăpadă bătută, cauciucul de zăpadă are aderență foarte bună comparativ cu zona de gheață. Zona de gheață, în astfel de condiții alternează cu zona de zăpadă bătută. Acolo unde vedem asfaltul negru trebuie să luăm în considerare faptul că ar putea să nu fie asfalt ci să fie polei. Atenție de la trecedea de zăpadă pe gheață. Dacă asta se întâmplă în zona de frânare sau în viraj efectele pot fi foarte grave" a mai spus pilotul. 

Citește și: Școală șoferi: Reguli pe care instructorii le țin la secret. Ce spune Titi Aur

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel