Rusia ar folosi grâul ucrainean ca „monedă” pentru importul de bunuri sancționate, fiind susținută de China și Kazahstan

Foto: Freepik
Foto: Freepik

Cu asistență din partea unor companii chineze și kazahstaneze, Moscova transportă acum grâu ucrainean furat din zonele ocupate din regiunea Herson până în Karelia, Rusia, a raportat mișcarea de rezistență ucraineană Yellow Ribbon prin intermediul Telegram pe 22 mai.

Potrivit activiștilor, China și Kazahstanul servesc ca zone tampon pentru Rusia pentru a ocoli sancțiunile occidentale și a furniza materiale din străinătate, notează NV Ucraina.

Mesajul susține că rușii folosesc grâul ucrainean furat ca "monedă" pentru a plăti importul de bunuri sancționate.

Conform unei investigații realizate de NGL.media (ONG-ul anticorupție ucrainean), o companie de stat rusă a exportat aproape 212.000 de tone de grâu din partea ocupată a regiunii Zaporijjea doar în 2023, cu o valoare aproximativă de 46 de milioane de dolari.

Grâul este transportat în Turcia, Libia și Israel, cu companii europene implicate și ele în operațiune.

Jurnaliștii identifică nave rusești care transportă grâu ucrainean din Mariupol

Cel puțin trei nave de marfă rusești au fost identificate transportând ilegal grâu ucrainean din Mariupol, Oblasca Donetsk, conform unei investigații realizate de jurnaliștii ucraineni de la Bihus.Info, publicată pe 8 aprilie.

Raportul menționează că încărcarea grâului din portul ucrainean pe mai multe nave rusești a fost înregistrată de multiple ori. Navele au fost identificate prin intermediul videoclipurilor de propagandă rusească.

Navele includ navele de containere STK-1003, STK-1016 (operate de firma UMT din Sankt Petersburg) și Mezhdurechensk. Acestea sunt deținute de compania de management din Rostov Reka-More, care este asociată cu omul de afaceri rus Gennady Arustamov.

Serviciile de urmărire au confirmat că navele au fost într-adevăr prezente în portul Mariupol înainte de a naviga către porturile rusești Rostov-on-Don, Azov, Kavkaz și Yeysk.

Jurnaliștii subliniază faptul că flota comercială rusă din Mariupol este gestionată de întreprinderea de stat rusă Roskapstroy.

Conform documentelor consultate de Bihus.Info, mai multe companii au fost implicate în încărcarea grâului furat din teritoriile ucrainene ocupate pe navele rusești.

Raportul menționează că firma rusă Sanagro, înregistrată în Rostov-on-Don, a încărcat grâu ucrainean pe toate cele trei nave în 2023.

Documentele menționează, de asemenea, Zorka Food, o companie înregistrată în Moscova, și Asta Group, înregistrată în Donetskul ocupat, deținută de cetățeanul rus Robert Asatryan.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel