EXCLUSIV  RECORD de viteză, pe ninsoare. Titi Aur a răbufnit: ”Nu crede că poate fi unul dintre MORȚI.” Propunerea explozivă a pilotului de curse

Pilotul român de curse, Titi Aur, subliniază că România are nevoie urgentă de un plan național în cazul în care dorim să reducem numărul accidentelor. 

Titi Aur a reacționat în exclusivitate pentru DC News după ce un tânăr din Bistrița-Năsăud a fost surprins cu mașina la o viteză de 216 km/h, în localitate, în timp ce ningea. Polițiștii au declarat că este un record pe anul acesta. 

VEZI AICI: Tânăr de 21 de ani, cursă nebună cu 216 km/h, pe ninsoare. RECORD rușinos

”Dacă vreți să încep cu o glumă... e bine că ningea pentru că la viteza aceea nu mai vedea bine în față și atunci nu putea să îi fie frică. Pentru că dacă ar fi văzut ce se întâmplă la 216 km/h, pe vizibilitate bună, i-ar fi fost probabil frică. Acum, fără să glumim, faptul că anumite persoane tinere sau mai puțin tinere merg cu viteză foarte mare e într-adevăr o problemă. E o problemă a lor, le vine greu să se abțină, dar este și o problemă a sistemului, a societății. 

Ce fac alte state pentru a reduce teribilismul tinerilor 

Dacă ne uităm, în Franța, sunt aproximativ 300 de circuite de automobilism în diferite variante. Ungaria are vreo 30, Bulgaria, de asemenea. Practic dacă vom face o medie, vom vedea că la fiecare 200.000 de locuitori, o țară normală are și un circuit de automobilism. Pe un circuit de automobilism se întâmplă din când în când competiții automobilistice, dar, în restul timpului, circuitul, locația, este folosită pentru cursuri de conducere defensivă, cursuri de pilotaj, închirierea circuitului pentru a-ți descărca adrenalina, sau pentru diferite teste. România are aproape nimic. Trei circuite, două private, unu de stat. Insuficient pentru ca un tânăr care vrea să își descarce adrenalina, să meargă cu viteză, să aibă unde să facă asta. Și atunci o face pe stradă. 

Mașinile noi oferă o ”încredere oarbă”

În același timp, cei care își asumă astfel de riscuri își asumă pentru că sunt inconștienți. Pentru că ei nu realizează la ce risc se expun. Mai mult, mașinile noi, moderne, care nu îți dau senzația de viteză și care au sisteme de siguranță, îți dau o încredere oarbă. Când mai ești și tânăr, și cu adrenalină, și cu instinct de conservare mic, cu atât mai mult îți vine să faci astfel de lucruri, să îți asumi astfel de riscuri. Toate la un loc, un pic societatea, familia, un pic școala de șoferi, educația, și mai ales faptul că șoferii nu conștientizează la ce se expun duc la accidente sau la șoferi care sunt prinși de poliție. Dar trebuie să fim conștienți că sunt mulți alții care au scăpat și de poliție și de accidente. Au scăpat la noroc”, a precizat Titi Aur pentru DC News.

Ce trebuie făcut în România 

Întrebat ce măsuri s-ar putea lua în România pentru a reduce numărul accidentelor, Titi Aur a susținut că este nevoie de un plan național. 

”Ce trebuie să facem noi? Ar trebui să beneficiem de un plan național de educare a șoferilor pentru că suntem deficitari. Concret, în toate meseriile de pe lumea asta se face protecția muncii. În deplasarea cu mașina, indiferent că ești amator sau profesionist, nu se face nimic în România. Adică iei permisul la 18 ani și până când te lași de condus nimeni nu îți mai spune nimic. În toată Europa și în America și în lumea civilizată se fac cursuri de conducere defensivă care înseamnă upgradarea șoferului. Un fel de protecția muncii. Pe urmă, se fac campanii administrate, dar și plătite de stat. De exemplu, Irlanda a început o campanie acum 7 ani și a reușit să reducă numărul accidentelor cu 30%. La fel s-a întâmplat și în Anglia, Franța, Italia, etc. În fiecare țară, statul face ceva. Înseamnă educarea șoferilor. În momentul în care nu faci nimic, șoferul nu crede că i se poate întâmpla ceva. Nu crede că poate fi unul dintre cei morți în accidente. El nu crede că lui i se poate întâmpla și de aceea își asumă multe riscuri. În afară de acei teribiliști, cei cu 200 la oră, cei care pleacă băuți din restaurant sunt puțini față de numărul mare de victime sau de șoferi care fac diferite variante de accident. 

Se iau măsuri, sau crește numărul accidentelor 

Dacă nu va fi o campanie națională, gândită de statul român, dacă nu se întâmplă asta, așa vom rămâne cu morți, răniți. A crescut numărul de morți. În toată Europa scade, iar la noi a crescut. Dar suntem și singura țară în care nu se face nimic. Paradoxul este că toate drumurile modernizate au dus la creșterea numărului de accidente și victime. Se vede românul pe drumul bun, piciorul în radiator, atac maxim, viteză maximă. Nu înțelege că pe un drum bun pot să merg cu viteza corectă și să nu stric mașina. Șoferul nu conștientizează și nu conștientizează pentru că nu îl trage nimeni de mână”, a declarat Titi Aur în exclusivitate pentru DC News

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.3.1
pixel