€ 5.0920
|
$ 4.3641
|
Curs valutar: € 5.0920
|
$ 4.3641
 

Plan de Mobilitate București: Trotuare noi la Piața Unirii, parcare subterană la Piața Rahova. Cum vrea PMB să transforme Capitala
Autor: Roxana Neagu

plan de mobilitate bucuresti Plan de Mobilitate pentru București, pus în transparență decizională/ foto PMB
 

Planul de mobilitate al Municipiului București a intrat în transparență decizională în 19 noiembrie. 

Planul de mobilitate al Municipiului București a intrat în transparență decizională în 19 noiembrie. 

La capitolul ”Planul integrat de dezvoltare urbană - zona Centrală București” vedem mai multe propuneri, precum: 

Centrul Capitalei, reamenajat. Trotuare noi la Piața Unirii

  • Centrul capitalei să devină o marcă identitată, să fie reamenajate 23 de străzi, 19 piețe și scuaruri de-a lungul traseului alternativ, cu prioritate pentru pietoni și bicicliști. 
  • Spațiul public de pe Calea Victoriei să fie reconfigurat, să fie refăcute pavimentele, trotuarele din zona centrală. 

Curți deschise pentru români. Cad gardurile de la Parlament

  • Să fie deschisă curtea Palatului Parlamentului, să poată fi traversată de cetățeni, dar sunt prevăzute și alte ”traversări” precum a Bd. Unirii în dreptul străzii George Georgescu și Sfinții Apostoli, dar și construcția podului pietonal și ciclist Parcul Izvor – Curtea MNAC. 
  • Se vrea un nou pod peste Dâmbovița de la Șelari la Palatul de Justiție. 

Apar noi linii de tramvai

  • Apare o nouă linie de tramvai, peste Piața Unirii, dar se ia în calcul și o linie de tramvai pe ruta Eroii Revoluției – Uranus – Gara de Nord. 

Noi parcări în București. Una sub Piața Rahova

  • Planul presupune refacerea unor intersecții mari, precum cea de la Piața Romană sau Piața Rosetti. 
  • Sunt prevăzute noi parcări subterane, la Sala Palatului, Domnița Bălașa, Piața Constituției, dar și una supraterană automatizată pe strada N. Tonitza. 
  • De asemenea, ar urma să apară o parcare subterană la Piața Rahova și altele. 
  • Ar urma să mai apară trasee speciale pentru pietoni și biciclete, trasee cu prioritate pentru pietoni, precum și un sistem de monitorizare video necesar pentru creșterea siguranței și prevenirea criminalității, orientat către traficul pietonal și zone intens circulate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
SONDAJ DE OPINIE
Alegeri primar București 2025: Pe cine votați?
Ciprian Ciucu
Daniel Băluță
Cătălin Drulă
Anca Alexandrescu
Ana Maria Ciceală
Alt candidat
Trimite răspunsul
x close