Panciu. Singurul observator astronomic într-un liceu, la dispoziția elevilor de la Ioan Slavici

Elevii liceului "Ioan Slavici" din Panciu beneficiază, începând de vineri, de singurul Observator astronomic deschis într-o unitate școlară din România, potrivit   primarului Iulian Nica.

Obiectivul dispune de un spațiu cu cupolă și de telescoape moderne cu ajutorul cărora vor putea fi studiate fenomenele care se petrec în spațiul cosmic.

Liceul "Ioan Slavici", redeschis oficial, a fost reabilitat și dotat printr-un proiect inițiat de primăria din localitate, a cărui finanțare, în valoare de 30.494.078 de lei, a fost asigurată prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul local.

Primarul Iulian Nica a declarat pentru Agerpres că "investiția se constituie, în fapt, într-un vis împlinit pentru elevi, dar și într-o promisiune concretizată de primăria orașului", în activitatea căreia "învățământul a devenit și va fi un domeniu prioritar".

Au fost construite două corpuri noi, concomitent cu reabilitarea și modernizarea, printr-o arhitectură originală, a clădirii existente, s-au constituit 16 laboratoare de specialitate — matematica, limba româna, limbi moderne, informatică, biologie, chimie, fizică, științe economice, contabilitate, fizică, chimie, științe socio-umane, precum și o sală multimedia destinată cursurilor interactive, toate dotate cu tehnologie nouă de predare. În incinta liceului din Panciu a fost constituit și Muzeul "Ioan Slavici", într-un spațiu special destinat.
În cadrul aceluiași proiect a fost construit un teren de sport modern cu gazon sintetic și vestiare, unde se vor putea desfășura în cele mai bune condiții orele de educație fizica, dar meciuri de fotbal, handbal ori tenis de câmp. De asemenea, au fost reabilitate rețelele exterioare de utilități, precum și spațiul special destinat centralei termice.

[citeste si]

"Cei peste 600 de elevi din Panciu, între care un număr de 272 provenind din grupuri de populație dezavantajată din mediul rural ce învecinează orașul, au posibilitatea să studieze de acum într-una din cele mai interesante construcții destinate școlii cel puțin din zona Moldovei, dar mai ales în spații ce permit, împreună cu noile dotări de mobilier și aparatură achiziționată, accesul la tehnici moderne, eficiente de predare", a precizat Iulian Nica, primarul orașului Panciu.