NASA, avertismente despre un asteroid uriaş din apropierea Pământului

Fotografie creată de Hristo Fidanov, de la Pexels

Un asteroid gigant, de două ori cât Empire State Building, este noul obiect de interes al NASA.

Joi, 28 aprilie, acesta ar urma să treacă pe lângă planeta noastră. Piatra spaţială are un diametru de 350 până la 780 metri şi va intra pe orbita planetei noastre la viteza de 37.400 km/h. Din fericire, acesta nu va intra în contact direct cu Pământul.

În cel mai apropiat punct, asteroidul va fi la 3,2 milioane de kilometri de Pământ, adică de 8 ori distanţa dintre planeta noastră şi Lună, scrie Science Alert. Deşi pare o distanţă considerabilă, în termeni cosmici este doar o "aruncătură de băţ".

Asteroidul a fost descoperut în ianuarie 2008, de observatori de la Mt. Lemmon Skycenter din Arizona. Ultima dată când a trecut pe lângă planeta noastră a fost în martie 2015, iar data următoare când se va apropia va fi în mai 2029.

Un asteroid cât o casă a trecut pe lângă Pământ

La începutul lunii aprilie, roca spaţială a trecut la o distanţă de 127.000 kilometri de Pământ, la o treime a distanţei dintre planeta noastră şi Lună, potrivit NASA. Numit 2022 GN1, obiectul ar fi avut un diametru de 7,4 până la 17 metri şi o viteză de 56.000 km pe oră.

Conform lui Gianluca Masi, directorul Proiectului Telescopului Virtual, obiectul acesta este unul mic, dar ar fi putut provoca daune majore. El are aceeaşi dimensiune cu meteoritul Chelybinsk, care avea 18 metri lungime şi a cărui prăbuşire în Rusia în 2013 a provocat un boom sonic care a rănit 1000 de persoane.

"Orbita acestui asteroid era cunoscută, ştiam că nu ne va lovi", a declarat Masi, conform CNN.

"Dar aceste apropieri sunt oportunităţi pentru noi, putem studia mai bine aceste obiecte mici. Dacă ar fi la distanţe mari, nici nu cred că le-am observa, darămite să le studiem", a mai spus el. CITEŞTE MAI MULTE AICI

Un asteroid care a căzut pe Pământ, observat doar cu câteva ore înainte de impact

Un asteroid care a căzut pe Pământ pe 11 martie a fost observat de astronomi cu doar câteva ore înainte de impact.

Numit 2022 EB5, asteroidul este abia al cincilea observat înainte de impact. Obiectul, care avea aproximativ 2 metri în diametru, a fost observat de astronomul Krisztian Sarneczky, de la Staţia de Observare Piszkesteto, din Ungaria.