Greva controlorilor de trafic aerian nu are nicio legătură cu minivacanţa de Rusalii, nu pentru salarii facem greva, ci pentru a salva ROMATSA, o instituţie care nu este bugetară, dar care aduce bani la buget, a declarat luni Florin Diaconu, purtătorul de cuvânt al Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR).
"Ne cerem scuze faţă de pasagerii care şi-au planificat vacanţe în perioada aceasta! Greva noastră nu are nicio legătură cu această perioadă de vacanţă. Este important să înţelegeţi că a început demult acest conflict. De şase luni puteam să începem, am fost cu procedura (finalizată - n.r.) pentru a putea începe greva. Am aşteptat şase luni ca să înţeleagă cineva şi să facă ceea ce trebuia să facă", a spus Diaconu, înaintea negocierilor de la Ministerul Transporturilor.
Potrivit acestuia, demersurile care trebuiau făcute pentru salvarea Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian - ROMATSA vizau transmiterea către Comisia Europeană, până la data de 5 iunie, a planului de performanţă al ROMATSA, însă minivacanţa de Rusalii a devansat data limită de transmitere la 31 mai 2017.
"Pentru faptul că nu s-au întâmplat lucrurile acestea, am fost obligaţi să facem acea grevă de avertisment. Dar se vede că am fost aduşi în pragul acestei greve generale. Nu este vina noastră. Am făcut toate demersurile pe toate căile legale care s-au putut face. Suntem deja în ultimul moment în care probabil nu se va mai putea face nimic şi toată lumea concură la falimentarea ROMATSEI. Când spun 'toată lumea' mă refer la cei care aveau obligaţia să facă acele documente către EUROCONTROL, către Comisia Europeană", a precizat liderul sindical.
La rândul său, Gabriel Tudorache, un alt lider sindical al ROMATSA a explicat că înainte de greva de avertisment trebuiau făcute anumite documente şi trimise la Bruxelles.
"S-a stabilit ca împreună cu specialiştii Ministerului Transporturilor, ai Autorităţii Aeronautice Civile, inclusiv cu specialiştii ROMATSA, joia înainte de greva de avertisment ca până în joia cealaltă să facem anumite documente: o scrisoare care conţinea - am lucrat împreună cu autoritatea - conţinea undeva la 8-9-12 pagini. Joi, când au ajuns aici reprezentanţii ROMATSEI cu această scrisoare li s-a spus că domnul ministru nu poate să trimită aşa ceva, o să trimită o scrisoare scurtă de 4 - 5 rânduri în format diplomatic. Dacă trimit aşa ceva în mod cert nu o să se accepte niciodată. Nu înţeleg de ce s-a pierdut o săptămână. Puteau să trimită acele 4-5 rânduri în momentul respectiv, nu trebuia să aşteptăm o săptămână", a menţionat Tudorache.
O altă problemă ridicată de sindicalişti vizează bugetul aferent pe 2018, relatează Agerpres.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu