Fiica lui Putin a ajuns să supravegheze un sector important de comerț al Kremlinului

Inquam Photos / Virgil Simonescu
Inquam Photos / Virgil Simonescu

Fiica cea mică a președintelui Vladimir Putin, Katerina Tikhonova, a fost desemnată să supravegheze programul de înlocuire al importurilor Rusiei, aflat în dificultate, la un grup de lobby de afaceri de top, a informat miercuri site-ul de știri RBC, citat de Times of Moscow.

Sancțiunile occidentale și părăsirea companiilor occidentale în urma invaziei Ucrainei a făcut ca Rusia să înregistreze un colaps al importurilor și se confruntă cu o penurie de bunuri cheie.

Uniunea Industriașilor și Antreprenorilor din Rusia (RSPP) l-a numit pe directorul tehnic Tikhonova co-președinte al consiliului său de coordonare a înlocuirii importurilor, a informat RBC, citând documente care confirmă numirea.

Un purtător de cuvânt al RSPP, cel mai puternic grup de lobby de afaceri din Rusia, a confirmat numirea lui Tikhonova.

Noul consiliu, prezidat de șeful RSPP, Alexander Shokin, este însărcinat să elaboreze propuneri legislative, să creeze servicii digitale și să evidențieze cele mai bune practici în încercările Rusiei de a-și reduce dependența de mărfurile de fabricație străină.

Importurile rusești s-au prăbușit la un minim de două decenii în lunile de după invazia Ucrainei și de atunci au dat puține semne de redresare.

Banca Centrală a declarat anul trecut că aproape două treimi din întreprinderile rusești se bazează pe importuri. De la începutul atacului asupra Ucrainei din februarie, au existat rapoarte regulate despre lipsuri de aprovizionare.

Putin, care nu a confirmat sau negat niciodată că este tatăl lui Tihonova, a cerut oficialilor să intensifice înlocuirea importurilor la începutul acestui an. Dar el a mai spus că înlocuirea importurilor nu este „un panaceu”.

SUA și aliații săi au sancționat-o pe Tikhonova și pe sora ei, Maria Vorontsova, în aprilie, ca parte a răspunsului la invazia Rusiei în Ucraina.

Primele nave străine care vor transporta cerealele au ajuns deja în Ucraina. Acestea vor naviga pe Canalul Bâstroe, iar aglomerația se va reduce pe Sulina

Primele nave străine care vor transporta produse agricole peste Dunăre au ajuns deja în Ucraina. Canalul Sulina nu va fi atât de aglomerat.
 

La solicitarea Ministerului Infrastructurii al Ucrainei, Forțele Navale ale Forțelor Armate ale Ucrainei s-au alăturat organizației de asigurare a transportului produselor agricole de către nave civile prin canalul Bâstroe. Primele opt nave străine au sosit deja în porturile Ucrainei.

Armata a remarcat că utilizarea acestui canal a devenit posibilă datorită eliberării insulei Șerpilor de ocupanții ruși.

„Insula are o importanță strategică, deoarece vă permite controlul  situației  în apele teritoriale  și parțial celei aeriene din sudul Ucrainei, care a fost folosită de ocupant, blocând circulația navelor civile în partea de sud a țării noastre”, potrivit unui comunicat al Forțelor Navale ale Ucrianei.

Acest pas permite și descărcarea canalului Sulina din România.

„Anterior, din cauza blocajului transportului maritim civil, companiile maritime globale au fost nevoite să folosească Canalul Sulina, ceea ce a dus la acumularea unui număr mare de nave și la aglomerarea semnificativă a canalului”, au  explicat la Forțele Navale.

Ucraina, care înainte de război a furnizat 10% din exporturile mondiale de grâu pentru alimentarea a 400 de milioane de oameni din lume, a limitat exportul produselor sale în străinătate.

Acest lucru este cauzat de pierderea a 25% din suprafețele cultivate, precum și blocării de către Rusia a porturilor ucrainene. Prin urmare, aproximativ 23 de milioane de tone au rămas în surplus. UE a numit deja astfel de acțiuni ale Rusiei o crimă de război.

Totodată, autoritățile Federației Ruse susțin că Rusia nu blochează porturile, dar „ridicarea sancțiunilor poate ajuta la rezolvarea problemelor alimentare”. Această propunere a Rusiei a fost respinsă de SUA și Marea Britanie.

În ciuda faptului că Ucraina dezvoltă rute de export pe uscat, în special prin Polonia și România, eficiența acestora nu este la fel de mare ca transportul maritim. Prin urmare, Turcia a început să discute cu Ucraina și Federația Rusă despre crearea unui „culoar de cereale” în Marea Neagră.

Totodată, Ministerul de Externe ucrainean subliniază că trebuie să existe „garanții efective de securitate” pentru operarea rutei maritime, întrucât nu exclud posibilitatea ca Federația Rusă să folosească „coridorul” pentru a ataca Odesa. Președintele Volodimir Zelenskyi a mai declarat că doar sfârșitul războiului va garanta fiabilitatea aprovizionării cu alimente pe mare, conform Bucpress.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel