Sindicatul Liber Navalistul a adresat o scrisoare deschisă Ambasadei Olandei și conducerii Grupului Damen. Se cer măsuri urgente pentru redresarea Damen Shipyards Mangalia S.A., cel mai mare șantier naval din România, aflat într-o criză fără precedent.
Potrivit sindicatului, activitatea șantierului este blocată de opt luni, iar majoritatea angajaților sunt în șomaj tehnic. Compania este în insolvență, fără posibilități certe de finanțare, iar riscul falimentului este iminent. În timp ce alte șantiere navale din regiune funcționează la capacitate maximă, cel din Mangalia rămâne inactiv din cauza unui conflict între acționari.
Reprezentanții sindicali acuză Grupul Damen de o gestionare defectuoasă, care a dus la colaps economic și social. Aceștia solicită urgent reluarea activității, adoptarea unor măsuri pentru evitarea falimentului și anularea planului de restructurare prin concedieri colective.
În scrisoare se menționează că Damen Shipyards Mangalia este un obiectiv strategic național, iar închiderea sa ar avea consecințe economice și sociale grave pentru angajați și comunitatea locală. Sindicatul cere implicarea urgentă a celor doi acționari, inclusiv a statului olandez, pentru salvarea șantierului și relansarea producției.
Sindicatul Liber Navalistul avertizează că fără acțiuni concrete, șantierul riscă să fie închis definitiv, iar activele sale să fie vândute sau transformate în fier vechi.
„Șantierul naval din Mangalia, odinioară lider european în construcția de nave comerciale, se află acum într-o criză fără precedent, în timp ce alte șantiere navale din România și din regiune au comenzi și operează la capacitate maximă.”
„Activitatea șantierului a fost suspendată pentru o perioadă lungă de timp, majoritatea angajaților aflându-se în șomaj tehnic de 8 luni. Societatea este în insolvență, cu datorii majore și fără posibilități certe de finanțare pentru a putea contracta noi comenzi de construcții navale.”
„Nu putem accepta ca un obiectiv strategic de interes național să ajungă într-o situație în care singura soluție rămasă să fie închiderea acestui șantier naval!”
„Disputele dintre acționari pun în pericol existența șantierului naval. Este necesar un armistițiu între cei doi acționari pentru a permite o perioadă de stabilitate, în care să fie implementat un plan de reorganizare și redresare a șantierului.”
„Acest șantier nu poate rămâne inactiv în timp ce piața construcțiilor navale este în creștere, iar activitatea trebuie reluată cât mai curând posibil prin repornirea producției.”
„Relansarea șantierului din Mangalia este o responsabilitate a celor doi acționari și necesită implicarea lor urgentă!”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News