Simona Halep a câștigat duminică seara cel mai important titlu din carieră, după ce a învins-o pe Jelena Jankovic în finala turneului de categorie Premier Mandatory de la Indian Wells. Deși meciul s-a jucat în prime-time, iar evenimentul a fost extrem de mediatizat, audiențele înregistrate de Dolce Sport, televiziunea care a transmis finala, prezintă câteva paradoxuri.
Dolce Sport a avut duminică seară, în intervalul 20:00 - 22:55, o audiență peste medie, canalul distribuit doar în rețele Telekom clasându-se pe locul nouă la nivel național. Pe targetul urban și pe segmentul commercial, Dolce Sport a stat mai rău.
La nivelul întregii țări, finala Simonei Halep a fost urmărită de aproape 340.000 de telespectatori pe minut. Pe intervalul partidei, categoria ”Alții”, din care face parte DigiSport, alături alte canale nemonitorizate, a adunat peste 1,5 milioane de privitori, într-o seară în care s-au jucat două meciuri de fotbal: Steaua – Viitorul și Barcelona – Real Madrid. PRO Tv și Antena 1 au fost și ele urmărite de aproximativ 1,5 milioane de telespectatori fiecare.
La nivel urban, meciul Simonei Halep a fost urmărit doar de 85.000 de telespectatori. Pe același interval, categoria ”Alții” avea aproape 900.000 de telespectatori de la orașe, PRO Tv - aproape 850.000, iar Antena 1 - aproape 800.000.
Pe segmentul comercial, cifrele Dolce Sport au fost de-a dreptul dezastruoase în timpul ultimului act din California: doar 15.000 de telespectatori au fost din targetul 18-49 de ani. Peste jumătate de million de persoane din acest target priveau la PRO Tv, peste 400.000 - la categoria ”Ații” și alți 270.000 - la Antena 1.
Iată audiențele detaliate, conform paginademedia.ro:
- Ratingul reprezintă numărul/procentul de telespectatori care s-au uitat la un post TV din totalul deținătorilor de televizoare din România.
- Share/Cotă de piață reprezintă procentul de telespectatori care au ales un post TV din totalul celor care se uitau la televizor la momentul respectiv.
A 316-a cea mai urmărită producție a zilei pe comercial
Un articol scris de jurnalistul Mihai Mironică arată că cel mai mare succes al anului pentru sportul românesc, victoria Simonei Halep în finala de la Indian Wells, a avut o audienţă ”incredibil de extraordinar de microscopică”. Mai exact, dintre toate emisiunile difuzate la TV duminică, în ziua meciului, pe publicul comercial - format din telespectatorii de la orașe cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani - partida Simonei Halep a fost pe locul 316! Adică în ziua respectivă au fost difuzate în România alte 315 emisiuni cu durata minimă de un sfert de oră care au avut un ”public activ” mai numeros decât cel al duelului Halep - Jankovic!
”Imediat se va face trimitere la faptul că partida a fost transmisă pe Dolcesport, o televiziune care are o componentă importantă de public în mediul rural dintre abonaţii săi. Ei bine, la nivel național, luând aşadar în calcul totalitatea publicului, marea finală s-a aflat pe locul 56 în clasamentul programelor difuzate în România în ziua de duminică.
(...) Din nou va fi invocat faptul că Dolcesport nu are o acoperire prea mare. Dar orice argument de acest gen păleşte când vezi că, din abonaţii Dolcesport care se uitau la tv în momentul disputării partidei, doar 7,6 % au ales să privească finalissima Simonei. Şi, ca să pun cireaşa pe tortul acestui paradox, Halep adulată, dar ignorată, meciul dintre Steaua şi Ajax din 2013, numai printre telespectatorii Dolcesport, canal care a difuzat acel meci, a avut o audienţă de 8 (opt) ori mai mare faţă de finala Simonei”, a mai scris Mihai Mironică despre audiențele făcute de finala câștigată de Simona Halep pe Dolce Sport.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News