Boc promite un metrou chinezesc în Voluntari, ca să se realeagă Pandele. Potemkiada costă 9 milioane de euro

metrou-voluntari
metrou-voluntari

Metrorex a anunțat un nou proiect, respectiv construcția unei noi magistrale de metrou, care va lega Capitala de comunele Bragadiru și Voluntari.  Pentru proiect nu există bani în buget și nu vor exista nici în viitor. Primul pas, cel mai simplu, a fost însă făcut: Metrorex a selectat consultantul care va pregăti licitația. Fiindcă o singură firmă nu era de ajuns ca să cheltuie milioanele oferite pe hârtii, ca la fiecare afacere legată de consultanță, a fost ales un consorțiu, format din  PricewaterhouseCoopers Management Consultants/Pricewaterhouse Coopers Audit, Metroul, Salans Moore şi Asociaţii SCA . Valoarea contractului încheiat cu consorţiul de consultanţi este de 36,25 milioane lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată din surse proprii. Contractul are o durată de trei ani.

Acest ”șmen” are două obiective. Pe lângă finanțarea consultanților se mai asigură și un obiectiv electoral:  se va da impresia alegătorilor din Voluntari că primarul Florentin Pandele nu a trădat degeaba, susținând curbele de sacrificiu ale lui Băsescu și guvernul Boc. Iată, va spune Pandele, am reușit să vă aduc metrou în localitate, prin relația cu PDL, care conduce Metrorex. De fapt, metroul ar trebui plătit de cetățenii din Bragadiru și Voluntari, întrucât guvernul  nu plătește decât consultanța. Boc speră că un partener privat va cheltuie circa 300 de milioane de euro, pe care îi va recupera din exploatarea liniei de metrou, adică din biletele vândute călătorilor. Greu de crezut, fiiindcă nici în București metroul nu aduce profit, dar asta se va vedea după alegeri.

Magistrala 7 se va construi în 7 ani

Linia de metrou va asigura legătura, pe direcţia sud vest-nord est a zonei centrale cu cartierele Alexandriei-Rahova şi Obor-Colentina. Magistrala 7 va avea o lungime de aproximativ 25 de kilometri, 30 staţii, un depou şi o parcare. Durata pentru realizarea lucrărilor şi punerea în funcţiune cu călători a noii linii de metrou este estimată la 7-8 ani. Particularitatea proiectului, susține Metrorex, constă în faptul că acesta va include lucrări specifice unei linii de metrou, precum şi o serie de proiecte de urbanizare mixtă (dezvoltări rezidenţiale, comerciale, de agrement, etc.) asociate investiţiei de bază. Reprezentanţii Guvernului s-au deplasat la începutul lunii în China pentru a negocia mai multe proiecte economice, printre care şi construcţia Magistralei 7 de metrou din Bucureşti.

Cine împarte banii de consultanță

PwC a fost implicată în mai multe ample proiecte de consultanţă pentru sectorul public în alte state europene. Compania asigură servicii de audit financiar, consultanţă fiscală şi pentru afaceri şi are peste 161.000 de angajaţi în 154 de state.Salans Moore este o firmă internaţională de avocatură, fondată în 1978 la Paris, şi are în prezent peste 750 de avocaţi şi 1.600 de angajaţi în 22 de birouri. Metroul SA este specializată în servicii de proiectare, consultanţă şi evaluări. Firma a realizat toate liniile de metrou, dar şi alte lucrări de construcţii civile, industriale şi edilitare cum ar fi Tribunalul Bucureşti, Centrul Cultural Armean, RADET Bucureşti şi diverse licee şi şcoli. Firma este deţinută de aproape 190 de persoane fizice. Printre aceştia se regăsesc Cecilia Victoria Ivan (cu o deţinere de 6,08%), Viorica Beldean (5,7%), George Rozorea (5,6%) şi Alexandru Szocs (5,08%).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel