Politicienii au promis că de Crăciunul de anul trecut vom merge pe autostradă de la București la Buzău.
Politicienii ne-au promis marea cu sarea. De Crăciunul trecut, ar fi trebuit să circulăm pe autostradă de la București la Buzău. Așa ne-au promis. A trecut Crăciunul, a trecut și Moșul pe sanie, a venit 1 aprilie, Ziua Păcălelilor, a venit Paștele, și iată-ne la final de iulie. Ghici ce? Tot nimic!
Întrebi autoritățile? Primești aceeași placă: „E chestiune de zile”. De câte zile? Nu știe nimeni sau nu vrea să spună.
Lotul 2 este finalizat. Dar nu se circulă pentru că, atenție, „încă așteptăm ca toți inginerii implicați să-și pună semnăturile pe documentele prin care își asumă deschiderea circulației în condiții de siguranță”.
Pe românește? Ne învârt în hârtii și ne servesc cu aceeași lipsă de transparență revoltătoare.
Autostrada A7, lotul 3, construit de turcii de la Nurol, se mișcă mult mai bine. Acolo, dacă nu apare ceva catastrofal, termină cei 13,9 km până în noiembrie 2025. Poate chiar mai devreme, în octombrie.
Până atunci însă, noi stăm cu ochii pe cei 28,35 km de autostradă-muzeu între Mizil și limita acestui lot. Finalizați, cu tot cu spații de servicii. Dar nefolosibili, pentru că... ghici ce? Iar lipsesc semnăturile. Iar se așteaptă. Iar suntem mințiți.
S-au greșit sudurile, au fost probleme cu remedierea, dar cică e gata. Doar că nu se dă drumul. Promisiuni au fost că se deschide în iunie. Apoi în iulie. Acum suntem la final de iulie.
„Pe Autostrada A7 de lângă Buzău din această toamnă. Turcii de la Nurol se mișcă foarte bine pe lotul 3 al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău și doar ceva catastrofal îi mai poate împiedica să-și respecte contractul și să inaugureze în noiembrie 2025, poate chiar în octombrie, cei 13,9 kilometri care ocolesc Buzăul de la vest la est, între DN2/pădurea Spătaru și DN2B/ieșirea spre Brăila.Contractul a fost semnat cu Nurol în 22.11.2023 și are ordin de începere emis în 01.03.2024 cu execuție directă 20 de luni, fără perioadă de proiectare. Deci termen de finalizare noiembrie 2025.
Până atunci trebuie să se deschidă și cei 28,35 kilometri de autostradă-muzeu dintre Mizil și limita cu acest lot, acolo unde bulgarii de la Trace au greșit sudurile pe trei structuri metalice și au fost probleme inclusiv cu punerea în operă a soluțiilor de remediere. Tronsonul e finalizat, chiar și spațiile de servicii, dar încă așteptăm ca toți inginerii implicați să-și pună semnăturile pe documentele prin care își asumă deschiderea circulației în condiții de siguranță. Lipsa de transparență este strigătoare la cer! Promisiuni au fost că se dă în trafic în iunie, apoi în iulie. Așteptăm... A fost comisia de recepție ieri pe lot. Nu am reușit să aflăm nimic sigur despre deschidere, doar zvonuri. Dar nu ne place să aruncăm zvonuri, așa că vă vom spune când e deschiderea doar când vom ști și noi 99% sigur. Ori vor ieși oficialii înaintea noastră”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News