Primăria Capitalei a declarat că a făcut toate demersurile către autoritățile centrale astfel încât autobuzele STB să poata beneficia de măsura delimitării căilor de rulare a tramvaielor, însă propunerile Primăriei Capitalei au rămas fără răspuns.
Concret, pentru corecta informare a opiniei publice precum si a celor care, fie din rea-credinta, fie din necunostinta de cauza, reproseaza Primariei Capitalei ca nu a modificat traseele autobuzelor astfel incat acestea sa beneficieze de culoarul unic destinat tramvaielor, Primaria Capitalei informeaza ca:
Pentru a extinde beneficiile delimitarii caii de rulare a tramvaielor și la nivelul autobuzelor STB, (pe arterele unde acest lucru este posibil din punct de vedre tehnic) Primăria Capitalei a comunicat autoritatilor centrale, inca din luna iulie a anului trecut, propuneri de modificare a legislației rutiere, care în prezent nu permite circulația acestora pe calea de rulare a tramvaielor.
Solicitarea PMB a fost adresată Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura si Comisiei pentru Industrii si Servicii, din cadrul Camerei Deputaților la nivelul cărora se afla în lucru proiectul de lege privind Codul rutier (Plx nr.428/2016), dar si Guvernului Romaniei.
Printre avantajele acestui mod de reglementare a circulației autovehiculelor destinate transportului public de persoane prin servicii regulate, se numara facilitarea schimbului de călători între cele două moduri de transport (tramvai – autobuz); reducerea timpilor de așteptare pentru călători, prin sporirea frecvenței mijloacelor de transport public de persoane precum si scăderea gradului de poluare prin încurajarea conducătorilor de vehicule personale să utilizeze transportul public.
(Mai mult decat atat, o simulare realizată în anul 2017 pe una dintre liniile de tramvai delimitate de traficul auto general a arătat că autobuzul care a circulat pe banda I a parcurs traseul cu o întârziere de 22 minute față de cel care a rulat pe linia de tramvai - pe distanța supusă probelor efectuate).
Cu toate acestea, Primăria Capitalei nu a primit un răspuns până la această dată privind propunerile transmise.
Reamintim ca în anul 2017, Primăria Capitalei a inițiat primele proiecte de separare a liniei de tramvai de calea rutieră, (ex: liniile de tramvai 1, 10, 21) fiind vorba despre un mijloc de transport public de mare capacitate, nepoluant. Circulația tramvaielor era adesea îngreunată de pătrunderea frecventă a autovehiculelor pe ampriza liniei de tramvai, ceea ce afecta constant frecvența de circulație a tramvaielor.
Măsura a a adus beneficii imediate pentru transportul public: creșterea vitezei de circulație, o mai bună frecvență, capacitate de transport crescută și o reducere a parcului circulant, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.
Vezi și: Ştrandul şi Baia Giuleşti, reabilitare. PMB, proiect
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu