Amsterdam: 42% din populaţie foloseşte bicicleta

Un expert olandez în managementul traficului amintește că în Amsterdam 42% din populaţie foloseşte bicicleta.

Daniel van Motman, expert în cadrul Departamentului de management al traficului din Amsterdam, a precizat marţi că în capitala Olandei, 42% din populaţie foloseşte bicicleta, subliniind totodată importanţa asigurării unei infrastructuri propice pentru acest tip de transport.

'Este important ca oraşul să fie accesibil pentru toată lumea şi să diminuăm poluarea aerului. Acest lucru se realizează prin acordarea de subvenţii, spre exemplu, pentru autovehicule electrice. (...) Dacă ne-am dorit ca oamenii să folosească bicicletele, a trebuit să le oferim şi o infrastructură curată şi sigură. Aşadar, pe primul loc a fost oferirea condiţiilor de siguranţă propice mersului cu bicicleta. În Amsterdam, aceasta a fost o problemă la început, dar azi vedem tot mai mulţi oameni care folosesc bicicletele', a declarat el în cadrul conferinţei 'Transport inteligent, trafic inteligent' printr-o intervenţie pe Skype.

Companii de bike-sharing

Daniel van Motman a adăugat că în Olanda există numeroase companii de bike-sharing (serviciu de închiriere a bicicletelor), dar că există o tendinţă ascendentă şi în ce priveşte implementarea serviciilor de car-sharing. Wijnand Marchal, consilierul economic al Ambasadei Olandei la Bucureşti, a declarat că în ţara sa există în acest moment piste de biciclete cu o lungime totală de 35.000 de kilometri. El a subliniat importanţa asigurării mobilităţii într-o ţară densă din punct de vedere al populaţiei, evidenţiind faptul că 17 milioane de olandezi trăiesc pe o suprafaţă de aproximativ 42.000 kilometri pătraţi.

'Și mobilitatea cu automobile electrice capătă popularitate, avem câteva mii de oameni care folosesc servicii de car-sharing în Olanda şi biciclete electronice. În 2016, în Amsterdam, şoferii şi-au încărcat maşinile electrice cu suficient curent astfel încât să circule 25 de milioane de kilometri. Numărul autovehiculelor electrice şi hibrid este mai mare de 50.000, în baza datelor de anul trecut. În Olanda lucrăm îndeaproape pentru a asigura transportul smart, investim foarte mult pentru autovehiculele electrice şi cele autonome şi pentru renunţarea la combustibilii fosili. Haideţi să gândim ambiţios, mai ales la nivel local', a spus el.

Wijnand Marchal a reamintit că în urma cu doi ani, când Olanda a deţinut Preşedinţia Consiliului UE, a fost lansată o cooperare între statele membre prin semnarea Pactului de la Amsterdam, care promovează inclusiv armonizarea legislaţiilor naţionale cu decizia europeană privind fluidizarea traficului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel