Reprezentații ministerelor Transporturilor din șapte țări est-europene au semnat o declarație prin care un traseu rutier european, Via Carpatia, va extins în România, Bulgaria şi Grecia, realizându-se astfel o legătură între Marea Baltică şi Marea Neagră.
Traseul va începe în Lituania, la Kaunas, iar apoi se continuă în Polonia, pe ruta Bialystok - Lublin - Rzeszow, în Slovacia la Presov - Koszice şi în Ungaria prin Miskolc - Debrecen.
Pe teritoriul României traseul Via Carpatia va avea două direcţii, una spre portul Constanţa, pe ruta Oradea - Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Constanţa şi una spre frontiera româno-bulgară la viitorul pod peste Dunăre de la Calafat-Vidin, pe ruta Oradea - Arad - Timişoara - Lugoj - Drobeta Turnu Severin - Vînju Mare - Calafat, care are posibilitatea prelungirii proiectului Via Carpatia spre frontiera sudică a Uniunii Europene.
Proiectul Via Carpatia a fost aprobat în 2006, când miniştrii de transport din din Polonia, Lituania, Slovacia şi Ungaria au semnat o declaraţie comună pentru extinderea reţelei trans-europene de transport prin crearea unei rute mai scurte de-a lungul axei nord-sud care va conecta cele patru state.
Astfel, traseul Via Carpatia va face legătura între Lituania, Polonia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria şi Grecia.