Brandul turistic al României, lansat în mandatul Elenei Udrea la Ministerul Dezvoltării și care conţine celebra frunză, se dorește a fi schimbat. În consecință, ministrul delegat pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumătatea lunii martie pe pagina personală de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al României, dar a dorit să afle și care este opinia cetățenilor față e actualul brand. "Părerile nu sunt pozitive", a spus ministrul Grapini.
"Am postat pe Facebook lansarea unui concurs de idei pentru alegerea brandului turistic al României şi am cerut opinii tocmai pentru a evalua percepţia faţă de brandul sectorial de turism. Clar, părerile nu sunt pozitive", a răspuns, vineri, Maria Grapini, pentru Mediafax.
Ministrul pentru IMM, Turism şi Mediu de Afaceri a precizat că, potrivit desfăşurătorului de implementare a programului de promovare a brandului, trebuie comandat un studiu de impact al brandului actual.
"Urmează să se lanseze o licitaţie pentru contractarea unei firme care să facă acest studiu. Consilierii şi experţii vor decide dacă este cazul de rebranduire a sectorului de turism", a mai spus ministrul, potrivit căreia prioritatea o reprezintă însă implementarea câtorva măsuri esenţiale pentru turism, care să ducă la creşterea indicatorilor relevanţi ai sectorului, precum modificarea sau promovarea unor legi.