Lanţul francez de retail Carrefour, cel mai mare din Europa şi al doilea din lume, a anunţat azi că va vinde partenerului său local Marinopoulous participaţia pe care o deţine în joint-venture-ul prin care opera reţeaua sa de magazine din Grecia.
Grupul francez a luat această decizia ca urmare a mediului economic din Grecia: în primele trei luni ale anului vânzările pe această piaţă au scăzut cu 16%. Valoarea tranzacţiei este de 220 de milioane de euro, dar gigantul francez nu va încasa bani cash, informează economica.net.
Carrefour Marinopoulos va deveni franciza exclusivă a Carrefour în Grecia, Cipru, Bulgaria, Albania şi alte state din Balcani.
Duminică, în Grecia vor avea loc noi alegeri parlamentare- În funcţie de rezultatul lor, Grecia ar putea părăsi zona euro.
Ieşirea din Grecia este prima decizie a noului şef al Carrefour, George Plassat, care se va adresa pentru prima dată acţionarilor, luni, pentru a le prezenta noul plan de administrare a companiei.
Anunţul referitor la ieşirea din Grecia are loc la puţin timp după unul în care Carrefour informa că intenţionează să cumpere hypermarketuri în Argentina.