A fost descoperită cea mai mare COMETĂ din spaţiu

Fotografie creată de Neale LaSalle, de la Pexels

Cercetătorii de la NASA au descoperit cea mai mare cometă observabilă din spaţiu.

Aceasta este pe traiectorie directă către Soare de mai bine de un milion de an, iar dimensiunea ei este impresionată. Cometa este de 50 de ori mai mare decât oricare alta descoperită până acum, având aproape 140 km lăţime.

"Această cometă este doar vârful icebergului, pentru că probabil mai sunt şi altele, dar lumina care se reflectă de pe ele este prea slabă pentru a fi detectată. probabil în diverse părţi ale sistemului solar sunt şi altele de genul ăsta. Dar putem confirma că aceasta este cea mai mare cometă detectată", a declarat David Jewitt, astronom la UCLA, conform Science Alert.

Masa sa este estimată la 500 de trilioane de tone, de o sută de mii de ori mai mare comparativ cu cea a unei comete obişnuite găsite mult mai aproape de Soare, a precizat NASA.

Cometa uriaşă, denumită C/2014 UN271 (Bernardinelli-Bernstein), înaintează cu o viteză de circa 22.000 de mile pe oră (peste 35.000 km/h) dinspre marginea sistemului solar, însă nu se va apropia la mai puţin de 1 miliard de mile (1,6 miliarde de kilometri) de Soare, potrivit agenţiei spaţiale americane.

Deţinătoarea recordului precedent era cometa C/2002 VQ94, descoperită în 2002, cu un nucleu al cărui diametru a fost estimat la circa 96 de kilometri, scrie Agerpres.

"Este un obiect uimitor, având în vedere cât de activ este în condiţiile în care se află încă atât de departe de Soare", a declarat autorul principal al studiului, Man-To Hui, de la Universitatea de Ştiinţă şi Tehnologie din Macao.

Date guvernamentale declasificate dezvăluie un obiect interstelar care a explodat în atmosfera Pământului

O minge de foc care a luminat cerul de deasupra Papua Noua Guinee, în 2014, a fost, de fapt, un obiect cu mișcare rapidă dintr-un alt sistem stelar, potrivit unui document publicat recent de Comandamentul Spațial al SUA (USSC).

Obiectul, un meteorit mic cu o dimensiune de aproape jumătate de metru s-a izbit în atmosfera Pământului la 8 ianuarie 2014, după ce a călătorit prin spațiu cu peste 130.000 mph (210.000 km/h) - o viteză care depășește cu mult viteza medie a meteoriților care orbitează în interiorul sistemului solar, conform unui studiu din 2019 al obiectului publicat în baza de date preprint arXiv.

Studiul din 2019 a susținut că viteza micului meteorit, împreună cu traiectoria orbitei sale, a dovedit cu o certitudine de 99% că obiectul își are originea cu mult dincolo de sistemul nostru solar – posibil „în interiorul adânc al unui sistem planetar sau dintr-o stea a galaxiei Calea Lactee”, au scris autorii.

Lucrarea echipei nu a fost niciodată revizuită de colegi sau publicată într-un jurnal științific, deoarece unele dintre datele necesare pentru a verifica calculele lor au fost considerate clasificate de guvernul SUA, potrivit Vice.

Acum, oamenii de știință USSC au confirmat oficial descoperirile echipei. Într-o notă din 1 martie și distribuită pe Twitter pe 6 aprilie, locotenentul general John E. Shaw, comandantul adjunct al USSC, a scris că analiza din 2019 a mingii de foc a fost „suficient de precisă pentru a confirma o traiectoria interstelară”.

CITEŞTE MAI MULTE AICI