Volkswagen, compromis uriaș în cazul mașinilor diesel

Vlad Manolache / 27 sep 2018 / 20:33 Salveaza PDF Comentarii
volkswagen
Descriere foto: volkswagen

Volkswagen vine cu o nouă strategie după ce a fost în centrul unui snui scandal monstru privind emisiile.

Grupul german Volkswagen AG este pregătit să accepte un compromis în problema reconfigurării sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel şi să ofere subvenţii suplimentare şoferilor pentru a schimba maşinile mai vechi cu altele mai noi, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Volkswagen respinge însă propunerea conform căreia producătorii auto trebuie să răscumpere vehiculele diesel mai vechi, susţin sursele.

Reprezentanţii Volkswagen nu au dorit să comenteze informaţia.

Fără sprijin de la stat

Olaf Scholz, ministrul german de Finanţe, a avertizat producătorii auto nu trebuie să se bazeze pe sprijinul statului în privinţa actualizării costisitoare a sistemului hardware.

"Nu cred că este o problemă care să aibă legătură cu fondurile publice", a declarat pentru DPA Olaf Scholz, care este şi vicecancelar.

Acesta a apreciat că este de preferat o reconfigurare a sistemului hardware în loc de interzicerea vehiculelor echipate cu motoare diesel, care ar afecta "modul de viaţă a milioane de cetăţeni".

"Nu vom apela la banii contribuabililor"

Şi ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a afirmat că planul său de a lupta împotriva poluării în oraşe, prin reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, nu implică folosirea banilor plătitorilor de taxe sau a proprietarilor de maşini.

"Concepţia mea actuală este că nu vom apela la banii contribuabililor sau ai proprietarilor de maşini. Aceasta înseamnă că producătorii auto din Germania vor trebui să creeze cadrul care să-i ajute să recâştige încrederea", a declarat Scheuer, pentru postul de televiziune ZDF.

Vineri, Guvernul de la Berlin va fi gazda unui summit la nivel înalt pentru a se ajunge la un acord vizând reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel fără a se recurge la interdicţii.

3000 de euro pe vehicul echipat cu motoare diesel

Surse guvernamentale au declarat, pentru Reuters, că la reuniune vor participa miniştrii Mediului - Svenja Schulze - şi ai Economiei - Peter Altmaier. Părerile oficialilor germani privind reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel sunt diferite. În timp ce ministrul Mediului este în favoarea unor costuri de 3.000 de euro per vehicul pentru reconfigurarea sistemului hardware, ministrul Transporturilor doreşte subvenţii pentru proprietarii vehiculelor echipate cu motoare diesel mai vechi care achiziţionează modele noi, mai puţin poluante.

Ministrul Mediului a scris pe Twitter că problema nu poate fi rezolvată fără reconfigurarea sistemului hardware şi a adăugat: "Cel mai corect şi mai bun mod de a rezolva criza diesel îl reprezintă plata procedurii de reconfigurare de către producătorii auto".

Vineri, revista germană Spiegel a anunţat, fără a cita sursa informaţiei, că Angela Merkel sprijină propunerea de a se solicita reconfigurarea sistemului hardware la vehiculele echipate cu motoare diesel mai vechi, pentru a reduce poluarea.

Softul pe 5,3 milioane de mașini până la sfârșitul anului

Merkel a decis în favoarea unei actualizări obligatorii şi a cerut ministrului Transporturilor să elaboreze un proiect de lege care să permită funcţionarea maşinilor cu norma de poluare Euro 5, pentru a evita restricţiile anunţate deja în unele oraşe din Germania.

Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile sub presiune să găsească metode de a reduce poluarea.

Germania s-a angajat ca până la sfârşitul anului să actualizeze softul la aproximativ 5,3 milioane de maşini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu până la 30%.

 



Te-ar putea interesa








Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?


Copyright 2018 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.25