Vin facturile uriașe pentru clienții Hidroelectrica. ANRE a modificat regulamentul. Iată ce sunt obligate companiile care întârzie emiterea facturilor

foto pexels
foto pexels

Clienții Hidroelectrica nu și-au mai primit facturile de luni bune. Acum, promisiunea companiei este că va ajunge la zi cu facturile în următoarele două zile. 

Clienţii Hidroelectrica îşi vor primi facturile restante în cel mult două luni. Întârzierile au fost generate de introducerea unui nou sistem informatic, iar, dacă suma de plată va fi prea mare, oamenii vor putea să achite factura şi în rate, conform Rador. Cererea pentru plata eşalonată a facturilor poate fi găsită pe site-ul companiei după cum a declarat Borbely Karoly, membru al consiliului de supraveghere al Hidroelectrica. În acelaşi timp, el a dat asigurări că niciun client nu va rămâne deconectat.

”Anul trecut, politica companiei Hidroelectrica a fost de a extinde serviciile pe segmentul de consumatori casnici, ceea ce a generat, bineînţeles, un aflux foarte mare de clienţi. Paralel cu acest aflux de clienţi, dezvoltarea informatică ne-a pus un pic probleme, în sensul că trebuia schimbat tot sistemul. De acum doi ani am început această dezvoltare. Fiind companie de stat, toate procedurile trebuiau urmate, licitaţie şi aşa mai departe, iar implementarea etapelor acestui sistem informatic a durat mai mult decât ne-am aşteptat. După previziunile noastre, cam în două luni, de acum, vom ajunge la zi. S-a reuşit recuperarea primei jumătăţi din anul trecut, dar ritmul este extrem de accelerat, ceea ce ne va uşura foarte mult munca de acum încolo” a declarat Borbely Karoly. 

Reprezentanții furnizorilor estimează că facturile vor întârzia câteva săptămâni. În unele situații, întârzierile sunt deja mari, cum este cea a companiei Hidroelectrica. Sunt peste 200.000 de clienți noi, atrași în ultimul an de prețurile mici, mulți dintre ei neprimind facturile de luni bune. 

Noul regulament ANRE obligă toți furnizorii de energie electrică, care întârzie emiterea facturilor, să accepte plata eșalonată, la cererea clientului. 

Autoritatea Națională de Reglementare în Energie a anunțat vineri că a adoptat modificări consistente la Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali. Noul Regulament introduce o serie de beneficii, precum:

- furnizorul are obligația să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare

- clientul vulnerabil are dreptul să beneficieze de eşalonarea la plată a facturii curente, fără penalități, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi

- clientul final are dreptul să i se notifice în mod corespunzător orice intenţie de modificare a condiţiilor/clauzelor contractuale

- clientul final are dreptul să fie informat cu privire la consumul real de energie electrică şi la costurile reale, suficient de frecvent, astfel încât să aibă posibilitatea să îşi regularizeze propriul consum de energie electrică

- furnizorul are obligația de a deține o pagină de internet prin care pune la dispoziţia clientului final prin acces parolat, gratuit, în timp real şi securizat informații esențiale la datele proprii privind valoarea facturilor emise și istoricul de consum aferent locului de consum propriu, transmiterea indexului autocitit, transmiterea și gestionarea solicitărilor/reclamațiilor, respectiv un ghid cu explicaţii privind elementele din conţinutul modelului de factură de energie electrică utilizat în relaţia cu clienţii.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel