€ 5.0919
|
$ 4.3707
|
Curs valutar: € 5.0919
|
$ 4.3707

Urmărește dezbaterea live

 

Uzina Dacia-Renault de la Tangier, în presa britanică

dacia_cars_1_46847200
 

Jurnaliştii de la publicaţia Autocar din Marea Britanie au călătorit în Maroc pentru a vizita fabrica diviziei române a Renault, Dacia, din Tangier, unde se produc cele mai ieftine maşini vândute...

Uzina din Tangier a fost deschisă în 2012 şi produce anual 340.000 de unităţi. 

În 1928, Renault a vândut primele vehicule pe piaţa marocană prin intermediul companiei Somar. Aceasta a devenit Renault Moroc în 1967, după ce compania a inaugurat facilitatea de asamblare Somaca din Casablanca. 

În 2005, Renault devine acţionar majoritar al fabricii Somaca şi, doi ani mai târziu, a prezentat planurile pentru o nouă unitate şi infrastructura necesară, inclusiv o legătură feroviară către noul port Tangier-Med. Noua uzină din Tangier a fost deschisă în 2012 şi o a doua linie de producţie şi-a început activitatea la Casablanca în 2013. 

Dacia are o cotă de piaţă de 29% în Maroc, iar împreună cu brandul Renault ajunge la 42% din piaţă. Altfel spus, Franţa a păstrat relaţii foarte strânse şi cordiale cu fosta sa colonie. 

Oficialii francezi au încurajat companiile auto să profite de avantajele Tangier-Med şi să investească în zonă. Ministrul marocan al Industriei, Moulay Hafid Elalamy, declara recent că se aşteaptă ca ţara sa să producă un milion de vehicule - cu 80% din componente produse local - până în 2020. În prezent, sunt fabricate 650.000 de unităţi. 

Fabrica din Tangier produce anual 340.000 de vehicule, aici se lucrează şase zile pe săptămână, fiind aproximativ 8.000 de angajaţi. Sunt produse patru modele Dacia: Logan MCV, Lodgy, Sandero şi Dokker. 

[citeste si]

În iunie, Autoritatea portuară din Tangier a anunţat că Renault a exportat până acum un milion de maşini produse în Maroc. Fabricile din Casablanca şi Tangier trimit 95% şi, respectiv, 70% din producţia lor către pieţele externe. Dar realizarea principală a fabricii din Tangier este eficienţa energetică. Peste 90% din necesarul său de energie vine din surse regenerabile. 

Pe lângă vehicule, Renault exportă şi componente auto produse în Maroc către alte unităţi de producţie din India, România, Argentina, Brazilia şi Columbia. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, relatează Agerpres.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Comentarii

Pentru a vedea sau a publica comentarii, te rugăm să te autentifici în Facebook.
 
 
 
 
 
SONDAJ DE OPINIE
Alegeri primar București 2025: Pe cine ați votat?
C. Drulă
D. Băluță
G. Burcea
C. Ciucu
A. Ciceală
L. Florea
Gh. Macovei
O. Crețu
M. Lasca
R. Lazăr
A. Alexandrescu
D. Trifu
Gh. Nețoiu
A. Negrotă
F. Titian
Trimite răspunsul
x close