Coronavirus - COVID 19
România în stare de alertă
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642 sau la adresa de e-mail [email protected] și pune intrebări despre coronavirus, situații sociale, medicale, suport psihologic. Semnalează situații deosebite.

Universitatea de Vest din Timișoara, metode de învățat online

Foto: Agerpres
Foto: Agerpres

Universitatea de Vest din Timișoara a studiat adoptarea noilor metode de învățat online și au ajuns la concluzii interesante.

Universitatea de Vest din Timișoara a studiat adoptarea noilor metode de învățat online și au ajuns la concluzii interesante, se arată într-un comunicat. Studiul a avut ca respondenți peste 50% din profesorii universității, iar procentul a ajuns până la 70% în unele facultăți.

„La nivel general, cadrele didactice au adoptat sugestiile metodologice propuse instituțional (aducând, însă, și numeroase adaptări contextuale) și au resimțit suportul instituțional, oferit prin departamentele suport ale UVT, ca fiind unul util și prompt. În acest sens, combinația între o platformă de e-learning simplă Google Classroom, Edmodo etc. și o aplicație pentru videoconferințe Google Meet sau Zoom, împreună cu câteva aplicații pentru evaluare formativă de tip Mentimeter, Padlet și aplicații colaborative Google a constituit o abordare frecventă".

Efort perceput ca dublu pentru a preda online

 

Cadrele universitare au explicat, totuși, că procesul de învățare a fost îngreunat față de predarea în sălile și amfiteatrele fizice, iar doar pe alocuri situația a fost ușurată de online.

„Este important de remarcat faptul că, la nivelul comunității UVT, nu s-a resimțit o dificultate majoră în adoptarea practicilor online, fapt rezultat din acest studiu cuprinzător, la care au participat mai mult de jumătate din cadrele didactice care formează comunitatea academică din UVT. În schimb, răspunsurile au indicat faptul că s-a resimțit un volum de efort de lucru dublat față de situația normală și doar pe alocuri o eficiență mai crescută a predării online în comparație cu cea clasică (față-în-față), indicând stringența unei mai rapide adaptări la instrumentarul online, în primul rând din partea cadrelor didactice. Cu siguranță, deși această situație de urgență epidemiologică nu a fost dorită de nimeni, vom avea și un mare câștig calitativ, pe care-l vom obține din experiențele trecerii la activitățile online, pe care probabil că nu le-am fi adoptat atât de repede în condiții obișnuite. Am traversat un proces de trecere totală la activități didactice online, ceea ce a contribuit la o evoluție categorică a educației universitare spre modernizare", subliniază rectorul UVT, prof.univ.dr. Marilen Pirtea.

Cele mai utilizate platforme de învățare online

 

Google Classroom a fost folosit cu preponderență pentru managementul grupului de studenți și al materialelor didactice (51,6%), alături de platforma de e-learning a universității (34%).

„În percepția cadrelor didactice, studenții UVT nu au dificultăți deosebite în a aborda procesul de învățământ în online. Mai mult, cadrele didactice manifestă o încredere ridicată față de faptul că studenții UVT vor acumula materia integral. În contextul celor menționate anterior, majoritatea cadrelor didactice (68,75%) sunt de acord cu păstrarea structurii actuale a anului universitar, chiar și în eventualitatea în care examenele de licență ar fi necesar să se susțină la distanță, prin videoconferință (49,43%). Totuși, 32% sunt împotriva susținerii examenelor de licență la distanță, iar 18,57% preferă să nu se pronunțe în acest sens", continuă studiul.

Anul universitar nu are motiv să nu fie încheiat

 

Pe baza efortului dublu de lucru resimțit de cadrele didactice din UVT, anul universitar ar trebui să se încheie cu bine, în opinia profesorilor. „Totodată, se pare că dincolo de faptul că au fost învățate și utilizate numeroase aplicații TIC noi, colegii din UVT au simțit un efect important și din perspectiva dezvoltării creativității didactice: „m-a învățat să îmi structurez mult mai bine conținuturile și fondul de timp alocat", „unul dintre punctele forte ale acestei perioade este stimularea creativității, atât în designul procesului de predare, dar şi în realizarea proiectelor artistice". Totuși, în tot acest context, este resimțită lipsa interacțiunii directe cu studenții, din sălile de curs. Interacțiunea directă cadru didactic – educabil rămâne un factor important al calității actului de instruire, acum apreciat cu atât mai mult", se mai găsește în studiul comunicat de UVT.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play






Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


nxt.23