România se află de 48 de ore sub nămeți. O iarnă grea, cu ninsori și viscol care a îngenunchiat România și a rupt țara în două. O iarnă grea cu trei morți până în prezent din cauza viscolului, cum nu a mai fost de multe ierni. O iarnă care va costa România circa un miliard de euro.
Iarna aceasta pare că ne-a prins, pentru a câta oară, pe nepregătite. Cotractele de deszăpezire au expirat la sfărșitul anului 2011. În acest caz, Ministerul Transporturilor și CNADNR ar fi trbuit să organizeze licitații cu câteva luni înainte de expirarea contractelor, pentru a da posibilitatea ca, în eventualitatea existenței unor contestații, acestea să poată fi soluționate.
Potrivit unor articole din vechile contracte, firmele contractante erau obligate ca după anunțarea unor prognoze de vreme nefavorabilă, să treacă imediat la împrăștierea de materiale antiderapante.
O altă prevedere se refera la îndepărtarea zăpezii de pe carosabil într-un termen cuprins între 2 și 16 ore de la încetarea ninsorii, și în fine trebuia să se treacă într-un interval cuprins între 2 și 8 ore pentru degajarea unei benzi de circulație, iar până la 48 de ore să fie degajate două benzi de circulație.
Ce s-a făcut pînă acum, la mai bine de două zile de când România a fos învinsă de Crivăț, ați putut constata pe propria piele: trei morți, sute de mașini blocate în trafic, drumuri închise circulației, armata scoasă la deszăpezire. Și toate acestea în condițiile în care noi toți plătim la greu taxe și impozite.
Pentru "regii asfaltului" un buget de aproape 17.000 euro pe an pe kilometru deszăpezit este prea mic şi doar "din eleganţă" nu renunţă la contracte. Din bugetul total de deszăpezire a drumurilor la nivel naţional, 37% este alocat firmelor deţinute de un apropiat al PDL, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Noile licitaţii pentru drumuri au fost lansate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri din România abia în perioada 23-28 decembrie 2011. Mult prea târziu pentru a încheia noile contracte. În plus, licitaţiile au fost contestate.
Prin urmare, autorităţile au fost nevoite să prelungească vechile contracte până la 31 martie 2012. Ministrul Transporturilor a evitat să vorbească de adevărata situaţie a întreţinerii drumurilor.
Printre firmele care au contracte prelungite până în primăvară se numără şi UMB Spedition deţinută de Dorinel Umbrărescu, PA&CO condusă de Costel Căşuneanu, Euroconstruct Trading '98, firma omului de afaceri Dan Besciu şi ROMstrade deţinuă de Nelu Iordache.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu