Un inginer crede că a găsit locul prăbuşirii avionului MH370, dispărut acum 8 ani cu 239 oameni la bord

Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Un inginer din Marea Britanie este convins că a găsit zona în care s-a prăbuşit zborul MH370 acum 8 ani. Avionul avea 239 de oameni la bord. 

Richard Godfrey a lucrat mai mult de un an la cazul dispariţiei aeronavei şi spune acum că a aflat zona aproximativă a prăbuşirii. Acesta indică spre o zonă aflată la 2000 km vest de Perth, Australia. 

„Vom putea oferi o concluzie rudelor apropiate şi răspunsuri publicului şi industriei aviatice despre ce s-a întâmplat exact cu zborul MH370 şi despre cum putem preveni astfel de situaţii în viitor”, a declarat Godfrey, citat de Adevărul.

Cum a ajuns la concluzii

Inginerul a combinat date care până acum erau studiate separat, ajungând astfel la punctul din sudul Oceanului Indian unde s-ar fi prăbuşit aeronava. 

 „Nimeni nu a mai avut ideea de a combina datele de satelit de la Inmarsat, testele de performanţă de la Boeing, cu datele oceanografice, cu datele reţelei de radioamatori WSPR”, a spus el.

„Am testat destul de mult această idee nouă şi am ajuns la încrederea necesară pentru a o aplica la MH370”, a spus el, precizând că punctul unde se află aeronava ar fi în jur de 33 de grade sud şi 95 de grade est în Oceanul Indian.

Avionul a fost căutat deja în Oceanul Indian

„A fost cercetată o suprafaţă de 120.000 km pătraţi şi nu cauţi un ac în carul cu fân, ci cauţi ceva microscopic într-un car cu fân. Este foarte dificil”, a spus acesta. Diferenţa este însă că zona propusă de cercetător are o rază de 40 de mile marine, cu mult mai mică decât raza pe care s-au desfăşurat cercetările anterioare.

„Epava ar putea fi în spatele unei stânci sau într-un canion de pe fundul oceanului”, a spus el, adăugând că resturile avionului ar putea fi chiar la o adâncime de 4.000 de metri.

Ce spune raportul oficial 

Autorităţile malaeziene au afirmat că 'nu pot determina cu un anumit grad de certitudine' cauzele dispariţiei zborului MH370 al companiei Malaysian Airlines pe 8 martie 2014, potrivit unui raport de 495 de pagini citat de agenţia dpa.

'În concluzie, echipa nu poate să identifice cauza reală a dispariţiei zborului MH370', a declarat luni la o conferinţă de presă Kok Soo Chon, şeful echipei malaeziene de investigaţii în acest caz. Una dintre constatările cheie în raportul de 495 de pagini a fost că avionul s-a întors după ce a decolat de pe aeroportul din Kuala Lumpur cu destinaţia Beijing, potrivit datelor furnizate de către radare civile şi militare. S-a constatat de asemenea că întoarcerea de 180 de grade a fost efectuată prin control manual, ceea ce elimină orice teorie că avionul ar fi putut fi deturnat de la distanţă.

VEZI CONTINUAREA AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Cele mai noi știri
Cele mai citite știri

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel