Urmărește emisiunea live

Un asteroid cât o CASĂ trece pe lângă Pământ, ASTĂZI

Un asteroid descoperit recent, de mărimea unei case, va trece astăzi relativ aproape de Pământ, la o distanţă mai mică decât orbita lunii.

Asteroidul denumit 2020 GH2 trece la 359.000 de kilometri de Pământ (Luna se află la distanţa medie de 385.000 km).

Conform programului Asteroid Watch, al NASA, asteroidul 2020 GH2 are dimensiunea între 13 - 70 metri şi a fost descoperit la 11 aprilie a.c., fiind în prezent urmărit de astronomi de la mai multe observatoare, printre care şi Catalina Sky Survey de pe Muntele Lemmon din Arizona, conform Centrului pentru Planete Minore din cadrul Observatorului Astrofizic Smithsonian, din Massachusetts, scrie Agerpres.

Riscul de impact, ZERO

În cursul trecerii sale pe lângă Terra, asteroidul nu prezintă niciun risc de impact, asigură oamenii de ştiinţă.

"Spaţiul este foarte mare. Un astfel de astfel de asteroid ar ridica temeri întemeiate, poate, dacă ar trece la distanţa la care sunt amplasaţi sateliţii meteorologici" (aproximativ 35.000 km), conform lui Kelly Fast, din cadrul Biroului NASA de Apărare Planetară (Planetary Defense Office).

Oamenii de ştiinţă din cadrul programului Asteroid Watch, dar şi alţi cercetători din alte părţi ale lumii, observă în mod regulat spaţiul din jurul Pământului pentru a supraveghea mişcarea asteroizilor deja cunoscuţi şi pentru a identifica potenţiali noi vizitatori. Orice asteroid de cel puţin 140 de metri în diametru, care se deplasează pe o orbită ce-l aduce până la maximum 7,5 milioane de kilometri distanţă de Terra, este considerat un potenţial risc pentru planetă, conform NASA.

Până în 2019 oamenii de ştiinţă au descoperit aproximativ 19.000 de asteroizi aflaţi în apropierea relativă a Terrei. În fiecare săptămână sunt descoperiţi în medie 30 de noi astfel de asteroizi.

Un alt astfel de asteroid, 1998 OR2, va trece la distanţa sigură de 6,2 milioane de kilometri de Pământ la 29 aprilie, conform NASA.