Un asteroid a fost descoperit cu doar câteva ore înainte de a se dezintegra deasupra Berlinului

Sursa Foto: FreePik

Pe data de 21 ianuarie, în primele ore ale zilei, în atmosfera planetei noastre a intrat un asteroid de mici dimensiuni ce s-a dezintegrat deasupra Berlinului. În urma dezintegrării, a fost produsă o bilă de foc, inofensivă, care a fost vizibilă pe o distanță de mai mulți kilometri. Evenimentul este unul recurent, având loc de câteva ori pe an. Totuși, cazul acesta a fost unul special. Pentru prima dată asteroidul a fost depistat de oamenii de știință cu aproximativ trei ore înainte de impact.

Astronomul Krisztián Sárneczky, autointitulat "vânător de asteroizi", a descoperit primul asteroidul, denumindu-l 2024 BXI. Acesta a depistat asteroidul folosind un telescop de la Observatorul Konkoly din Ungaria. Imediat după, NASA a oferit mai multe informații legate de locul și momentul intrării lui 2024 BXI în atmosferă.

"Atenție: Un mic asteroid se va dezintegra ca o bilă de foc la vest de Berlin, în apropiere de Nennhausen, la ora 1:32 AM Central European Time. Se va vedea dacă cerul este senin", a scris pe Twitter NASA în noaptea de 20 ianuarie.

"Probabil a lăsat în urmă câțiva meteoriți care au ajuns la sol"

Înaintea impactului, asteroidul avea un diametru de 1 metru și a început să se dezintegreze la o distanță aproximativ 50 de kilometri de Berlin. "Probabil a lăsat în urmă câțiva meteoriți care au ajuns la sol", susține Denis Vida, profesor asociat la Universitatea de Vest din Canada.

Tot la Observatorul Konkoly, "vânătorul de asteroizi", astronomul Krisztián Sárneczky, a identificat sute de asteroizi în ultimii ani. Un alt exemplu al depistărilor sale a fost asteroidul 2022 EB5. Acesta a reușit să-l detecteze cu 2 ore înainte să intre în atmosfera Pământului.

Potrivit Agenției Spațiale Europene, un asteroid cu cât este mai mic în dimensiuni, cu atât trebuie fie mai aproape de Pământ pentru ca oamenii de știință să-l detecteze. Acest factor face foarte dificilă estimarea din timp a locului de impact, conform Digi 24.