Gara din Slobozia Veche este una dintre multele gări pe cale de dispariţie din România. Zilnic pe aici trec în total 26 de trenuri, toate în regim de personal. Consorţiul condus de Arcada Company a pus mâna pe un contract în valoare de 5,2 milioane de euro şi va renova această gară, care, în alte condiţii, oricând putea deveni o simplă haltă. De aici încolo gara din Slobozia va fi o gară europeană cu săli de aştepare noi, sistem electronic de ticketing dar şi grupuri sanitare moderne.
Cele 26 de garnituri care circulă în zonă nu sunt nici aşa prea utilizate de oameni, cei mai mulţi preferând maxi-taxiurile aflate în autogara de peste drum. Ca să parcurgi drumul de la Slobozia Veche la Bucureşti, cu personalul, durează 3 h şi 26 de minute. Cu un maxi-taxi în cel mult 2 ore eşti în Capitală.
Contractul va fi finanţat de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69,25% şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30,75%. Perioada de execuţie a lucrărilor este de un an şi 5 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor, la care se adaugă perioada de garanţie de doi ani, după finalizarea lucrărilor.
„Într-adevăr, este vorba de un proiect mai amplu, la nivel național, care are drept scop reabilitarea sau modernizarea a zece gări din România. Gara din Slobozia are prevăzută o sumă de peste 29 de miloane de lei. Sunt bani mulți, care vor schimba din temelii întregul aspect al stației, precum și utilitățile“, spune Oana Brânzan, purtător de cuvânt al CFR.
Momentan nici telefonul nu funcţionează la gara din Slobozia
DeCe News a încercat să afle mai multe detalii despre proiectul de la Slobozia, dar numărul oferit de CFR este nealocat. Se pare că acest număr a funţionat cândva pentru că şi de la serviciul de informaţii se primeşte acelaşi număr de telefon.
Noua gară din Slobozia va avea birouri și săli de așteptare la etaj, utilate cu mobiler nou, iar la parter vor fi amplasate casele de bilete, care vor fi dotate cu sisteme electronice. De la grupurile sanitare și până la băncuțele de pe peron, totul va fi schimbat.
Lucrările de modernizare vizează consolidarea clădirii de călători, recompartimentarea spaţiilor clădirii de călători, refacerea finisajelor interioare şi exterioare, refacerea peroanelor, copertinelor, trecerilor la nivel, refacerea dispozitivului de linii, refacerea completă a instalaţiilor sanitare, electrice, termice şi de telecomunicaţii, dar și sistematizarea pieţei gării.
Consorțiul care a luat potul cel mare este format din Arcada Company, Leonhard Wiess Ro și Isaft Litoral, lider fiind Arcada. Contractul a fost atribuit prin licitaţie deschisă internaţională.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu