În Europa vor fi lansate trenurile de noapte cu „camere de hotel”.
Trenurile de noapte se bucură de o revenire spectaculoasă în Europa, însă mulți călători sunt încă reticenți din cauza ideii de a împărți cabina cu persoane necunoscute. Deși multe servicii oferă cabine cu două paturi sau individuale, acestea sunt, de regulă, opțiuni costisitoare și se epuizează rapid.
Acum, o nouă companie lansează trenuri de noapte cu camere complet private – și promite că biletele nu vor costa mai mult decât un zbor cu avionul.
„Vrem ca trenurile de noapte să devină o parte esențială a călătoriilor în Europa”, anunță compania.
Nox, un startup cu sediul la Berlin, își propune să ofere o alternativă reală la zborurile scurte pe continent. Începând cu 2027, compania intenționează să opereze primele trenuri de noapte la nivel european, cu cabine proiectate pentru una sau două persoane, scrie Euronews.
„Ideea de a dormi în timp ce trenul te poartă prin Europa este grozavă. Însă în prezent, oamenii sunt nevoiți să împartă cabinele cu străini, paturile sunt înghesuite, iar prețurile le depășesc adesea pe cele ale curselor aeriene. Vrem să schimbăm asta și să facem din trenurile de noapte o componentă esențială a mobilității europene” spune Thibault Constant, cofondatorul Nox.
Constant, cunoscut online ca „Simply Railway”, are peste 500.000 de urmăritori pe rețelele sociale și a călătorit cu trenurile de noapte de peste 400 de ori în întreaga lume. Această experiență a influențat decisiv designul noilor cabine. Vor exista trei categorii de camere:
- Single loft, pentru o singură persoană, cu pat suspendat, scaun și masă.
- Double loft, cu un pat dublu la nivel superior și două scaune plus masă.
- Double vista, cu paturi ușor accesibile la nivel inferior, unul dintre ele transformabil în canapea.
Toate categoriile vor include paturi de doi metri lungime, spațiu suficient pentru a sta în picioare și loc pentru bagaje. Unele cabine vor avea și ferestre panoramice.
Cofondatorul Janek Smalla afirmă că designul eficient permite îmbarcarea unui număr mai mare de pasageri comparativ cu operatorii tradiționali.
„Această eficiență, combinată cu standardizarea strictă și excelența operațională, ne va permite să oferim tarife accesibile pentru peste 35 de rute europene,” adaugă el.
Obiectivul companiei este de a oferi legături feroviare de noapte între 100 de orașe europene până în 2035. Printre acestea se numără Paris, Barcelona, Amsterdam, Copenhaga, Varșovia, Budapesta și Roma. Rețeaua ar urma să devină o alternativă viabilă la zborurile pe distanțe scurte, cu bilete la prețuri „la fel de accesibile ca cele de avion”.
Cabinele individuale vor avea prețuri începând de la 79 de euro, iar cele duble de la 149 de euro. La bord vor exista servicii de mâncare și băuturi, spații pentru biciclete și vagoane accesibile persoanelor cu dizabilități.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu
de Anca Murgoci