Tranzacţiile online cu cardul au crescut cu circa 27% de Black Friday 2022. Cât au cheltuit, în medie, românii

Tranzacţiile online cu cardul au crescut cu circa 27% de Black Friday 2022. Cât au cheltuit, în medie, românii
Tranzacţiile online cu cardul au crescut cu circa 27% de Black Friday 2022. Cât au cheltuit, în medie, românii

Numărul tranzacţiilor online cu cardul a crescut cu aproximativ 27%, de 'Black Friday 2022', comparativ cu ediţia precedentă, iar, în medie, românii au cheltuit online circa 322 lei, arată datele publicate, joi, de un procesator de plăţi.

Suma medie cheltuită de către consumatorii români, în ediţia din acest an a evenimentului reducerilor, a fost în scădere faţă de 2021, când s-a situat la aproape 370 lei, arată Netopia Payments.

Potrivit sursei citate, în medie, s-au procesat 80 de tranzacţii/minut, de 'Black Friday', pe 11 noiembrie 2022, vârful de tranzacţii fiind înregistrat la ora 14:15.

Cea mai mare sumă raportată în perioada de referinţă a depăşit 35.000 lei, pentru un echipament de supraveghere.

În ceea ce priveşte categoriile de produse preferate de către români, cu ocazia 'Black Friday 2022', în topul achiziţiilor online s-au aflat: încălţămintea, retailul generalist, suplimentele alimentare şi cosmeticele, urmate de aparatura foto şi cărţi.

De asemenea, peste două treimi (68,5%) din totalul comenzilor procesate au fost realizate de pe dispozitive mobile, cei mai mulţi dintre utilizatori preferând această variantă în detrimentul desktop-ului (31%).

Într-o pondere mai redusă au fost consemnate achiziţii realizate de pe dispozitive de tip Smart TV.

Datele demografice de anul acesta ale procesatorului de plăţi relevă faptul că majoritatea achiziţiilor online au fost efectuate de către femei, în proporţie de 54,1%, în timp ce ponderea bărbaţilor a fost de 45,9%.

Grupa de vârstă cu cele mai multe achiziţii a fost de 35-44 ani (25,72%), urmată îndeaproape de 25-34 ani (23,69%), 45-54 ani (21,24%), 18-24 ani (12,77%), 55-64 ani (9,74%) şi peste 65 de ani (6,83%).

Grupul Netopia, lider pe piaţa locală a procesărilor de plăţi digitale şi marketing digital prin SMS, a fost înfiinţat în anul 2003. În prezent, circa 20.000 de comercianţi folosesc serviciile şi soluţiile companiei. 

Vezi și - Black Friday a trecut, glumele au rămas. Bulai face senzaţie la Nod în papură: Aparat de curăţat pisica, sonerie care nu ştiu ce face... cumperi ca să te afli-n treabă! E strategie de marketing

Vâlcu şi Bulai "au bârfit" promoţiile false de Black Friday.

Sunt ofertele de Black Friday reale? Cât de rentabile sunt promoţiile de la sfârşit de an? Reducerile din Vinerea Neagră au ajuns în atenţia lui Bulai şi Vâlcu, la "Nod în papură".

"Sigur că Black Friday e o oportunitate pentru cei care produc şi vând de a face business şi de a scoate bani. Se pleacă de la ideea că cea mai mare parte a populaţiei, în general, nu ştie preţurile reale, media preţurilor, tendinţa preţurilor etc. Dacă ai o bară tăiată acolo şi vezi preţ vechi/preţ nou şi preţul vechi nu a fost niciodată, atunci crezi că ai nu ştiu cât la sută reducere. Pe de altă parte, politicile în marketing merg pe ideea că uneori chiar sunt reduceri, dar asta ca să cumperi lucruri care nu sunt de niciun folos (gadgeturi), în principiu - ca să te afli-n treabă! Adică... aparat de curăţat scamele de pe haine, sonerie cu nu ştiu ce chestie...", a spus sociologul Alfred Bulai.

"Invers ar fi frumos... aparat de curăţat hainele de pe scame" a completat, în aceeaşi notă comică, jurnalistul Val Vâlcu.

"Da... aparat de curăţat pisica" - a râs Bulai. "Ideea este că ori sunt inutile ori te pune să cumperi o cantitate aberantă de care nu ai nevoie. Cică reducere la ulei: dacă iei 5 litri... Acum, dacă ai nuntă, e nevoie. Dar, practic, tu îngropi nişte bani într-un produs pe care probabil îl foloseşti în 3-5 luni. Sunt strategii de marketing de când lumea, nu sunt invenţii acum. Ideea este să inventezi tot felul de ocazii de a vinde cât mai mult. Halloween, Ziua Îndrăgostiţilor... Noi eram proşti... mărţişoare de 2 lei, 3 lei, nu, tati! Faci cadou ceva consistent, că moare capitalul dacă creşte după şnuruleţe alb cu roşu sau ghiocei! Astea sunt practicile. Apar mulţi care fac review-uri, o mare parte sunt plătiţi de cei care produc. Fie vorba între noi, n-ai niciun fel de expertiză pe internet, sunt instrumente care circulă pe o piaţă liberă, nereglementată deloc.."

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel