Transport ECO în Deltă: Începe construcţia unei nave propulsate electric

Nava electrică va fi construită în România, pentru transpportutul pasagerilor în Deltă, iar componentele care vor fi instalate la bordul ei pentru a-i permite navigaţia vor fi certificate internaţional.

O navă propulsată 100% electric ar putea face, peste trei ani, legătura dintre Tulcea şi comunităţile izolate ale Deltei Dunării, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Asociaţiei pentru Electromobilitate din România (AERO), Tudor Roşca, reprezentant al unei firme din Bucureşti.

Nava este construită în România, iar componentele care vor fi instalate la bordul ei pentru a-i permite navigaţia vor fi certificate internaţional, potrivit sursei citate.

"Suntem în legătură cu o companie din Elveţia care a creat cea mai mare ambarcaţiune electrică din lume. Avem deja un contract. Încercăm să construim un vas propulsat 100% electric care să deservească în special Delta. Ce trebuie să mai aflăm este ce va însemna certificarea navei în ansamblu. Autoritatea Navală Română nu poate să facă această certificare din diverse motive tehnice pe care nu le cunosc. Ştiu însă că putem avea în cel mult 12 luni o navă funcţională, sigură, cu echipamente certificate internaţional, care au un grad ridicat de siguranţă, iar realistic vorbind, cred că în trei ani nava electrică ar putea circula în Deltă", a afirmat Roşca.

El a mai spus că certificarea acumulatorilor pentru viitoarea navă electrică a Deltei poate să ajungă şi la 500.000 de euro.

"Vorbim de baterii cu foarte multă energie care sunt pe apă. Dacă este un accident, pasagerii ajung în apă, acelaşi lucru se întâmplă şi cu acumulatorii, şi trebuie să existe certitudinea că nimeni nu se curentează. Şi ăsta e doar un exemplu. Mai sunt şi alte situaţii care trebuie acoperite", a menţionat preşedintele AERO.

Autoritățile, interesate de nava electrică

 

Potrivit acestuia, pentru a uşura procesul de apropiere de natură, autorităţile locale din Delta Dunării trebuie să găsească soluţii pentru punctele de încărcare.

"Ar trebui ca toate localităţile electrificate din Deltă să aibă puncte de încărcare, astfel încât dacă am o barcă mai ieftină cu o autonomie mai mică să nu-mi fac griji că nu am cu ce să mă întorc din Mila 23, de exemplu. Nu, merg la Mila 23 şi acolo găsesc un ponton sau şapte la care pot să conectez barca, stau o oră şi apoi mă întorc la Tulcea", a afirmat preşedintele AERO.

Roşca a mai spus că a avut discuţii cu autorităţile tulcene, care s-au arătat interesate să cumpere nava electrică.

Preşedintele AERO a participat, la finele săptămânii trecute, la Târgul de ambarcaţiuni pescăreşti organizat de Camera de Comerţ din Constanţa pe faleza Dunării din municipiul Tulcea şi a prezentat soluţii de transformare a bărcilor clasice în bărci prietenoase cu mediul.

Înfiinţată anul acesta, AERO are 10 membri fondatori, un capital social iniţial de 10.000 de lei şi va fi prezentată public pentru prima dată joi, în cadrul târgului Electric Vehicles 2019, organizat în Bucureşti de Asociaţia pentru promovarea Vehiculelor Electrice din România.


Te-ar putea interesa







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2019 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.


dcn.n-nxt.24