Coronavirus - COVID 19
România în stare de urgență
-
confirmate
-
vindecate
-
decese
Sună-ne (Luni - Vineri, 09:00 - 18:00) sau scrie-ne la numărul 0772.264.642
sau la adresa de e-mail [email protected]

Traian Băsescu, refuzat de TVR pentru o emisiune electorală în plus

DCNews Team / 27 iul 2012 / 18:14
basescu3
basescu3

Președintele suspendat, Traian Băsescu, a fost refuzat de conducerea SRTV pentru o emisiune electorală suplimentară, cerută pentru seara de vineri, de la orele 19,00 pe postul TVR 1. Decizia de vineri a SRTV a luat prin surprindere staff-ul președintelui suspendat, obișnuit cu obediența fostei conduceiri a postului public de televiziune, unde devenise un invitat permanent al Departamentului de Știri condus de către  Rodica Culcer.

Potrivit SRTV, purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu, Bogdan Oprea, a transmis o adresă prin care a solicitat o emisiune electorală suplimentară în favoarea lui Traian Băsescu, în cadrul Jurnalului TVR de vineri, 27 iulie, de la ora 19.00, de pe postul TVR 1.

SRTV spune, într-o adresă transmisă lui Bogdan Oprea şi remisă agenţiei Mediafax, că TVR nu poate să ofere emisiuni suplimentare lui Traian Băsescu, pentru că emisiunile electorale difuzate au fost stabilite de comisia parlamentară specială de alocare şi monitorizare a timpilor de antenă.

 "Emisiunile electorale difuzate de TVR, pe canalele TVR 1 şi TVR INFO, au fost stabilite de comisia parlamentară specială de alocare şi monitorizare a timpilor de antenă, la care au participat reprezentanţii PDL, USL şi dumneavoastră personal. Din acest motiv, TVR nu poate să ofere emisiuni suplimentare şi nici să suspende emisiunile stabilite de această comisie", spune Claudiu Săftoiu în adresa transmisă lui Bogdan Oprea.

 Potrivit lui Claudiu Săftoiu, preşedintele - director general al SRTV, comisia specială parlamentară a agreat patru emisiuni electorale pentru TVR 1 şi 10 emisiuni pentru TVR INFO. "În urma solicitării unui membru PDL al acestei comisii, TVR a acordat o emisiune suplimentară domnului preşedinte Traian Băsescu în data de joi, 12 iulie, şi o emisiune echivalentă celeilalte părţi, pentru păstrarea echilibrului. Această emisiune suplimentară a fost recunoscută ca atare de domnul preşedinte Traian Băsescu în data de 19 iulie, într-un interviu acordat RRA. Cu această ocazie, SRTV îi mulţumeşte preşedintelui Traian Băsescu pentru recunoaştere, ceea ce probează întreaga disponibilitate demonstrată de TVR pe parcursul acestei campanii. În concluzie, cele două părţi şi-au împărţit în mod egal emisiunile de campanie electorală", mai spune Claudiu Săftoiu.

 În adresa transmisă, Săftoiu mai spune că, în urma discuţiilor de la sediul SRTV dintre cele două părţi implicate în referendum, în data de 16 iulie, la care au participat reprezentanţii PDL, ai USL şi Bogdan Oprea, emisiunile electorale au fost distribuite în mod egal.

"Emisiunile difuzate de TVR INFO au fost împărţite în mod egal. În aceste emisiuni, PDL şi USL au trimis în fiecare seară câte un reprezentant, ceea ce a asigurat echilibrul pe toată durata campaniei. Detaliile acestor negocieri se găsesc în înregistrarea făcută de TVR, necesară pentru încheierea unui proces verbal care ar fi trebuit semnat de părţile implicate, la sfârşitul discuţiilor. Pentru că reprezentantul PDL şi cel al preşedintelui Traian Băsescu s-au ridicat şi au părăsit brusc întâlnirea, acest proces verbal nu s-a mai încheiat. Înregistrarea a consemnat şi acest aspect. Vă reamintim faptul că, în cadrul discuţiilor, echipa USL v-a oferit posibilitatea partajării ultimei emisiuni şi dumneavoastră, personal, aţi refuzat. Faptul că aţi plecat brusc de la negociere, afirmând că doriţi emisiunea din data 26 iulie, fără discuţii, a blocat orice altă soluţie. Dacă doriţi să vă reamintiţi acele momente, vă putem pune la dispoziţie înregistrarea discuţiilor. În aceste condiţii, SRTV a aplicat un criteriu de strictă alternanţă pentru cele două părţi, fiind obligaţi să respectăm programul impus de comisia parlamentară specială", mai spune Claudiu Săftoiu în adresa transmisă lui Bogdan Oprea.

 Pe de altă parte, Bogdan Oprea  a declarat că "TVR 1 şi conducerea SRTV a acoperit campania pentru referedum. Vă pot da şi cifre: de la începutul campaniei până în prezent a acordat postul public TVR trei ore şi 51 de minute susţinătorilor demiterii preşedintelui, practic USL, şi doar o oră şi 38 de minute domnului Traian Băsescu. De asemenea, pe postul public de televiziune TVR 1, domnul Traian Băsescu a avut doar două intervenţii în emisiuni electorale pe când susţinătorii demiterii sale, USL, a avut şase emisiuni, chiar emisiuni în afara celor prevăzute legal prin decizia Comisiei parlamentare pentru timpii de antenă".

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri







Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2020 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


dcn.n-nxt.25