Veniturile consolidate ale grupului Telekom România au scăzut cu 4,4%, în primul trimestru al anului, faţă de aceeaşi perioadă din 2018, până la 216,6 milioane de euro, conform datelor financiare...
Conform datelor, profitul ajustat înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) a scăzut cu 20,8% până la 26,2 milioane de euro în intervalul de referinţă.
Veniturile din serviciile fixe ale Telekom România au scăzut cu 12,2%, la valoarea de 57,8 milioane de euro, ca urmare a veniturilor mai mici generate de serviciile de voce fixă, reflectând un declin atât în ceea ce priveşte venitul mediu pe utilizator, cât şi numărul de clienţi. Utilizatorii de voce au ajuns la 2,1 milioane la finalul primului trimestru al acestui an, în creştere cu 2% faţă de T1 2018.
Pe segmentul clienţilor de servicii de televiziune s-a înregistrat o scădere de 3,7% a portofoliului, ajungând la 1,41 milioane, în timp ce în cazul Internet TV (IPTV) s-a consemnat o creştere de 8,1% a numărului de clienţi, în primul trimestru al anului, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018. În ceea ce priveşte pachetele convergente fix-mobil, numărul de clienţi a crescut cu 40,2% raportat la perioada de referinţă, până la 771.000. La 31 martie 2019, baza totală de clienţi a Telekom Romania Mobile era de 4,65 milioane, în scădere cu 0,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal ca urmare a eliminării SIM-urilor inactive. Din baza totală de clienţi, peste o treime (34%) au fost postpaid.
Totodată, numărul total de clienţi business a crescut, în T1 2019, cu 5,7% comparativ cu T1 2018. Potrivit sursei citate, veniturile din servicii mobile au scăzut cu 6,6%, la 76,2 milioane de euro în primele trei luni ale anului în curs. 'Scăderea a avut loc, în principal, ca urmare a impactului tranziţiei efectuate în platformele IT, reflectat în T4 2018, care a condus la deconectări în ultima parte a anului. Prin urmare, numărul de deconectări din primele luni ale lui 2019 a influenţat negativ rezultatul net.
Cu o normalizare a regimului de facturare a abonaţilor, Telekom Romania aşteaptă stabilizarea veniturilor sale din servicii mobile, în a doua jumătate a acestui an', se arată în comunicatul companiei. Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din anul 2014, după rebrandingul comun al Romtelecom şi Cosmote România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News