STB, 110 ani de existenţă. Surprize pentru bucureşteni

STB
STB

Pornit din secolul XIX, de la câteva tramvaie cu cai, Serviciul de transport public deservește astăzi circa 2,5 milioane de locuitori din Regiunea București - Ilfov.

Istoria Capitalei este legată și de Societatea de Transport București, care, în cei 110 ani, a evoluat și s-a modernizat odată cu Bucureștiul și locuitorii săi.
De-a lungul timpului, compania a avut mai multe denumiri, în funcție de contextul istoric: Societatea comunală pentru construcțiunea și exploatarea tramvaielor în București (noua concesiune se va numi STB), Întreprinderea de Transport București (ITB), Regia Autonomă de Transport București (RATB) sau Societatea de Transport București - STB SA.

Astăzi, rețeaua de transport public din București are o lungime totală de 1.651 km cale dublă și este operată cu 1.391 autobuze, peste 180 troleibuze și 280 de tramvaie. La inițiativa Primarului General Gabriela Firea, numărul autobuzelor s-a dublat în ultimii doi ani, față de 650, în anul 2017.
Dintre cele 1.391 autobuze aflate astăzi pe traseu, peste 75% sunt dotate cu instalații de aer condiționat. Acest salt a fost posibil prin creșterea numărului autobuzelor dotate cu astfel de instalații din fabricație, de la 500, la peste 1.000, prin achiziționarea de către Primăria Capitalei a 400 de autobuze noi, cu normă de poluare Euro VI, precum și prin derularea unui program de echipare cu instalații de climatizare a altor 150 de vehicule Mercedes.

Gabriela Firea susţine folosirea transportului în comun

Primarul General, Gabriela Firea, susține ferm folosirea transportului public: "Într-un oraș viu, care crește ți se transformă de la un an la altul, este firesc să avem un transport în comun la cele mai înalte standarde. Pentru acest lucru, am alocat sume importante și ne mândrim cu finalizarea livrării în acest an a celor 400 de autobuze noi Euro VI.

În același timp, Primăria Capitalei derulează mai multe proiecte finanțate atât de la bugetul local, cât și din fonduri europene pentru achiziția a 100 tramvaie noi, 100 autobuze electrice și stații mobile de încărcare, 100 troleibuze cu autonomie și 130 autobuze hibrid. STB SA a alocat resurse pentru achiziționarea și modernizarea a peste 50 de tramvaie, refacerea și modernizarea refugiilor din administrarea companiei și modernizarea a 10 stații de spălare automată a vehiculelor. În plus, pentru facilitarea transportului, am decis crearea de căi proprii pentru câteva linii importante din București: linia de tramvai 21, linia circulară 1/10 și parțial liniile 32 și 55".

Facilităţi oferite călătorilor

Una dintre facilitățile oferite călătorilor este aplicația lansată recent spre testare „Info STB", singura din Europa care le oferă călătorilor posibilitatea de a afla în timp real unde se află cel mai apropiat vehicul de pe ruta dorită, cu localizare prin GPS. Totodată, având în vedere utilizarea tot mai frecventă a tehnologiei de telefonie mobilă, STB SA oferă posibilitatea de plată a călătoriei prin SMS, iar în curând vor urma și alte facilități de plată, cum ar fi direct cu telefonul mobil sau cu cardul bancar.

„Transportul public este parte integrantă a orașului nostru. Practic, de 110 ani încoace, putem spune ca STB a fost inima Bucureștiului prin serviciul continuu pe care l-a asigurat locuitorilor săi. Obiectivul nostru este asigurarea unor condiții din ce în ce mai bune pentru călători, fie ei bucureșteni sau turiști aflați în orașul nostru. Acest efort nu se oprește niciodată, căci avem obligația să evoluăm continuu. Marcăm astfel cei 110 ani de existență a STB printr-o campanie care își propune să crească numărul celor care utilizează transportul public și prin care să ne dovedim atașamentul față de locuitori", spune Andrei Creci, directorul general al STB SA.

Campania STB 110 ani presupune si o importantă componentă educațională, inclusiv în ceea ce privește respectul față de ceilalți călători și menținerea curățeniei în vehicule. În cadrul componentei civice a campaniei se încadrează promovarea în new-media prin intermediul unor artiști cu influență în rândul publicului tânăr (What's Up, Jo) și ai unor vloggeri si bloggeri celebri (Mikey Hash, Bromania etc).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel