Stare de urgenţă. Cum ar fi arătat decretul dacă ar fi fost redactat de Şerban Nicolae: Poate acum e mai clar

Senatorul PSD Şerban Nicolae arată ce ar fi conţinut decretul privind instituirea stării de urgenţă dacă ar fi fost redactat de el şi nu de preşedintele Klaus Iohannis. 

Iată ce transmite Şerban Nicolae:"Dacă aș fi emis/redactat eu decretul președintelui României, ar fi avut următorul cuprins:

DECRET privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României

Articolul 1

Se instituie starea de urgență pe întreg teritoriul României pe o durată de 30 de zile, în scopul prevenirii răspândirii COVID-19 și combaterii efectelor epidemiei COVID-19.

Articolul 2

(1) În scopul prevăzut la art. 1, măsurile de urgență cu aplicabilitate directă și imediată se stabilesc, după caz și potrivit competențelor, prin ordonanțe de urgență și hotărâri ale Guvernului, ordonanțe militare ale ministrului afacerilor interne sau înlocuitorul legal al acestuia, ordine ale secretarului de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență sau înlocuitorul legal al acestuia.
(2) În aplicarea ordonanțelor militare și a ordinelor menționate la alin. (1) la nivelul unităților administrativ-teritoriale, dacă este cazul, se emit ordine ale prefectului.
(3) Ordonanțele de urgență și hotărârile Guvernului, ordonanțele militare și ordinele se dispun și se aplică strict în legătură și în limitele prevenirii răspândirii COVID-19 și ale combaterii efectelor epidemiei COVID-19.

Articolul 3

(1) În scopul prevăzut la art. 1 măsurile de urgență cu aplicabilitate graduală, se dispun, după caz, de ministrul afacerilor interne sau de înlocuitorul legal al acestuia, cu acordul prim-ministrului, prin ordonanță militară, respectiv, de secretarul de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență sau înlocuitorul legal al acestuia, prin ordin, cu acordul prim-ministrului.
(2) Măsurile de urgență cu aplicabilitate graduală se dispun potrivit evaluării realizate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență, pe baza următoarelor criterii:
a) intensitatea transmiterii intracomunitare a COVID-19;
b) frecvența apariției unor focare într-o zonă geografică;
c) numărul de pacienți critici raportat la capacitatea sistemului sanitar;
d) capacitatea și continuitatea asigurării serviciilor sociale și de utilități publice pentru populație;
e) capacitatea autorităților publice de a menține și asigura măsuri de ordine și siguranță publică;
f) măsurile instituite de alte state cu impact asupra populației sau situației economice a României;
g) capacitatea de asigurare a măsurilor pentru punere în carantină;
h) apariția altor situații de urgență.
(3) Controlul aplicării măsurilor de urgență revine Ministerului Afacerilor Interne.

Articolul 4

Raportat la evoluția situației epidemiologice, pe durata stării de urgență, prin ordonanțe de urgență ale Guvernului poate fi restrâns exercițiul următoarelor drepturi, proporțional cu gradul de realizare al criteriilor prevăzute de art. 3 alin. (2):

a) libera circulație;
b) dreptul la viață intimă, familială și privată;
c) inviolabilitatea domiciliului;
d) dreptul la învățătură;
e) libertatea întrunirilor;
f) dreptul de proprietate privată;
g) dreptul la grevă;
h) libertatea economică.

Articolul 5

(1) Coordonarea integrată a măsurilor de răspuns cu caracter medical și de protecție civilă la situația de urgență generată de COVID-19 se realizează de către Ministerul Afacerilor Interne, prin Departamentul pentru Situații de Urgență, în colaborare cu Ministerul Sănătății și cu celelalte instituții implicate în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc.
(2) Măsurile dispuse pentru prevenirea COVID-19 și combaterea efectelor epidemiei COVID-19 ca urmare a hotărârilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I și intră în vigoare de la data publicării.

Articolul 6

Conducătorii autorităților administrației publice, ai persoanelor juridice de drept privat, precum și persoanele fizice au obligația să respecte și să aplice toate măsurile dispuse potrivit prezentului decret.

Articolul 7

Instituțiile publice acordă sprijin structurilor Ministerului Afacerilor Interne în îndeplinirea misiunilor rezultate din aplicarea dispozițiilor prezentului decret, la solicitare, potrivit competențelor legale.

Articolul 8

Prezentul decret se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I și intră în vigoare la data publicării.

Articolul 9

În vederea exercitării atribuției prevăzute de art. 93 alin. (1) din Constituția României, prezentul decret se transmite Parlamentului pentru încuviințarea măsurii", se arată într-un mesaj publicat de Şerban Nicolae pe pagina sa de Facebook.

"Toate celelalte măsuri sunt în sarcina Guverrnului și a autorităților administrației publice, centrale și locale, potrivit competențelor. Președintele României nu legiferează și nu dă derogări de la dispozițiile Constituției sau ale legilor. Poate acum e mai clar...", transmite Şerban Nicolae.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Acest articol reprezintă o opinie.

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri

DC Media Group Audience

Copyright 2024 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: [email protected]


cloudnxt2
YesMy - smt4.3.1
pixel