Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a vorbit despre situațiile în care șoferii români gonesc cu peste 200 km/h pe străzi.
Titi Aur, instructor de conducere defensivă, a comentat în cadrul emisiunii DC Conducem cazul unui șofer care a fost prins pe o șosea din Olt cu o viteză de 242 km/h, în contextul în care viteza legală pe acel drum este de 120 km/h. Multiplul campion naţional la raliuri a spus că în astfel de cazuri este doar parțial vina șoferului, oferind exemplul altor țări din Europa, unde s-au luat măsuri pentru a-i ajuta pe șoferi să scape de adrenalină.
"Din punctul meu de vedere, parțial este vinovat șoferul, parțial este vinovată societatea. Această tentație eu o înțeleg foarte bine, tentația de a-ți exploata mașina spre limită pentru a vedea cât bagă la oră, de a te simți și tu la volanul mașinii tale puternice să vezi cum e. Vine firesc întrebarea "păi dacă există și e natural și e normal să fie așa, de ce vă supărați pe cel care merge cu viteza asta?". Și, într-adevăr, noi, românii, putem să ne supărăm doar parțial pe el și să îl sancționăm, motivați doar pe jumătate. De ce? Pentru că alte țări, majoritatea țărilor, începând de la Ungaria încolo, dar și bulgarii au circuite, au gândit social din această privință. Ce înseamnă asta? Sunt niște psihologi care participă la acele ședințe, la acele politici naționale, care vin și spun așa: "fraților, nu vă gândiți că pe un tânăr îl poți limita să nu-și testeze mașina".
Trebuie ca noi, societatea, să facem ceva. Ce fac societățile conștiente? Au investit în infrastructură pentru această tentație. Cum? Au construit circuite de viteză, circuite de viteză care au și acest scop de competiții. Competițiile sportive au loc o dată pe lună, în rest acea utilitate este folosită pentru cursuri, școli, teste și inclusiv pentru ca acei tineri să se ducă să își descarce adrenalina acolo, să își testeze mașina, să vadă cât bagă la oră, să vadă ce înseamnă să mergi cu 250 de km/h, să se ducă acolo să se descarce și atunci când îl prinzi pe stradă chiar poți să îl condamni.
Și dacă te prinde pe stradă cu viteza asta în Belgia își confiscă mașina pentru că dacă ai depășit cu mai multe de 100 km/h viteza legală din acea zonă îți confiscă mașina, cred că și în Elveția, în Suedia sigur, deci îți confiscă mașina, în afară de aptul că îți ia permisul și îți dă amendă sau poate chiar închisoare. De ce? pentru că e clar că e pericol public.
Și în Germania, ce a făcut el că era limita de 120 km/h și a mers cu peste 200 de km/h, se confiscă mașina. Nu la noi, că noi nu avem curajul. Repet, adevărul este undeva între, nu la mijloc, mai înspre societate, dar au și ei dreptatea lor și eu înțeleg și cred treaba asta.
Vrei să vezi o dată cum merge mașina. Ce fac? Mă duc până în Germania, mă duc până la circuitul din Ungaria? Prind o porțiune. Ghinionul lui sau poate norocul lui a fost că l-a prins radarul, dar nu e corect pentru că nu are locuri în care să-și descarce adrenalina", a declarat Titi Aur la DC NEWS.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
de Val Vâlcu