Semnale radio din spațiu. Ce au descoperit cercetătorii: ”Știm acum”

Oamenii de știință au observat o explozie repetată a semnalelor radio provenind din spațiu, scrie, miercuri, The Independent.

Au existat numeroase speculații. De-a lungul timpului, oamenii de știință au presupus că undele vin de la o stea uriașă, găuri negre sau chiar extratereștri. Acum este pentru a doua oară când oamenii de știință au observat o astfel de explozie.

Pe de o parte, această descoperire adâncește misterul, iar pe de alta, reprezintă o ocazie de a înțelege în sfârșit mai multe despre acest subiect. S-a speculat că reprezintă rezultatul a tot ceea ce se întâmplă, însă oamenii de știință sunt în continuare misterioși.

O explozie durează doar o milisecundă.

„Până acum, a existat un singur FRB (n.r. semnale radio numite Fast Radio Burst) repetat. Știind că există un altul, sugerează că ar putea exista mai multe. Cu mai multe surse disponibile pentru studiu, am putea să înțelegem aceste puzzle-uri cosmice - de unde sunt și ce le provoacă", a declarat Ingrid Stairs, membru al echipei CHIME și astrofizician la UBC, scrie The Independent.

Într-o perioadă de trei săptămâni, cercetătorii au văzut aproximativ 13 explozii, având astfel la dispoziție noi informații. În urma studiului, ar putea exista dovezi ale mediului extrem sau neobișnuit din care provin - sau tehnologia misterioasă pe care unii pretind că aparține de extratereștri.

„Indiferent de sursa acestor unde radio, este interesant de văzut cât de mare e gama de frecvențe care poate fi produsă. Există câteva modele în care sursa intrinsecă nu poate produce nimic sub o anumită frecvență", spune Arun Naidu de la Universitatea McGill. Dintre cele 13 explozii, cel puțin șapte au fost înregistrate la 400 MHz - cea mai mică frecvență a celor descoperite. Asta sugerează că ar putea fi chiar mai multe, prea scăzute pentru a fi preluate de CHIME, scrie The Independent.

„Știm acum că sursele pot produce unde radio de joasă frecvență, iar undele de joasă frecvență pot scăpa de mediul lor și nu sunt prea dispersate pentru a fi detectate până când ajung pe Pământ. Asta ne spune ceva despre medii și surse. Mai sunt piese din puzzle", a spus Tom Landecker, un membru al echipei CHIME de la National Research Council din Canada.

VEZI ȘI: NASA, noi imagini din spațiu. Ce a apărut în poze