Șeful BBC din vremea interviului cu Prințesa Diana a renunțat la înalta funcție din prezent

Foto: Facebook/Familia Regală a Marii Britanii
Foto: Facebook/Familia Regală a Marii Britanii

Un fost șef al BBC a demisionat din poziția de președinte al Galeriei Naționale a Marii Britanii.

Conform BBC, lordul Tony Hall, director al BBC în momentul în care jurnalistul Martin Bashir a mințit pentru a obține un interviu cu Prințesa Diana în 1995, a motivat decizia de a renunța la funcția de la Galeria Națională, spunând că ar fi fost o „distragere”.

Hall ar fi avut o intervenție „groaznic de ineficientă” după ce a aflat în 1996 ce s-a întâmplat cu un an în urmă. Fratele Prințesei Diana, decedată în august 1997, a cerut o investigație a Poliției Metropolitane din Londra care să vizeze BBC. Earl Spencer acuză faptul că sora sa a fost victima unei fraude și a șantajului.

VEZI ȘI: Prinții William și Harry, comunicate despre contribuția BBC la moartea Prințesei Diana.

Poliția va analiza din nou dovezile escrocheriei

Un purtător de cuvânt al poliției a transmis că va analiza noua anchetă „pentru a se asigura că nu sunt noi dovezi concludente”, după ce în trecut nu s-a început un dosar penal. Investigația independentă a importantului judecător John Dyson a descoperit că Bashir a fost necinstit, iar BBC nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor publicului când vine vorba de etica jurnalistică.

Un membru al comisiei parlamentare care veghează asupra serviciului public de televiziune, Julian Knight, a transmis că vrea să afle de ce Bashir a fost reangajat ca corespondent în 2016, când Hall era director general, fiind promovat ulterior în postul de editor.

Hall a fost membru al direcțiunii Galeriei Naționale a Marii Britanii din noiembrie 2019 și a devenit președintele consiliului director în iulie 2020. Într-un comunicat în care își anunță plecarea din funcție, Hall a adăugat: „Îmi pare foarte rău pentru evenimentele de acum 25 de ani și cred că leadership-ul presupune responsabilitate”.

Fiii Prințesei Diana, William și Harry, comunicate ce învinuiesc BBC pentru moartea ei

Prințul William dă vina pe compania media britanică de stat pentru interviul mamei sale, Prințesa Diana, de acum peste 25 de ani care i-a alimentat paranoia și i-a înrăutățit relația cu tatăl său, Prințul Charles. Într-un comunicat separat, Prințul Harry a semnalat că un „efect de domino al unei culturi de exploatare și practici imorale” a dus la moartea Prințesei Diana. Ducele de Sussex a semnalat că aceste practici sunt „încă populare și astăzi”, adăugând că vorbim aici despre „mai mult decât o publicație sau decât o rețea”.

„Mama noastră și-a pierdut viața din această cauză, iar nimic nu s-a schimbat până în ziua de astăzi. Dacă îi protejăm moștenirea, noi îi protejăm pe toți, salvând astfel și onoarea cu care și-a trăit viața”, se mai arată în comunicatul Ducelui de Sussex, Prințul Harry, care momentan s-a mutat în Statele Unite ale Americii alături de soția sa, Meghan Markle. Cei doi au renunțat la îndatoririle regale. BBC le-a cerut scuze celor doi fii ai Prințesei Diana, dar și soțului de la acea vreme, Prințul Charles, și fratelui Dianei, Earl Spencer.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Ultimele materiale video - DCNewsTV.ro

Te-ar putea interesa

Get it on App Store Get it on Google Play

Cele mai noi știri

Cele mai citite știri





Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?

Copyright 2022 SC PRESS MEDIA ELECTRONIC SRL. Toate drepturile rezervate. DCNews Proiect 81431.

Comandă acum o campanie publicitară pe acest site: publicitate@dcnews.ro


cloudnxt2
YesMy - smt4.1.0